برگزاری بیست و هفتمین نشست کمیسیون عالی مرزی ایران و ترکیه در آنکارا

در بیست و هفتمین نشست کمیسیون عالی مرزی ایران و ترکیه در آنکارا درباره اتخاذ تدابیر جامع برای مقابله با ترددهای غیرمجاز از مرز، قاچاق انسان و مواد مخدر و مقابله با تردد اشرار و گروه‌های تروریستی گفت‌وگو شد.

به گزارش ایسکانیوز،بیست و هفتمین نشست کمیسیون عالی مرزی ایران و ترکیه به ریاست مشترک «عباس باقرپور» مدیرکل حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان و «بوراک اوزوگرگین» مدیرکل امور سیاسی دوجانبه، دریانوردی، هوانوردی و مرزی وزارت امور خارجه ترکیه و با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف کشوری و لشکری از امروز (سه‌شنبه) در آنکارا برگزار شد.
در این نشست موضوعات مرزی فیمابین، مسائل مربوط به انتظامات مرزی و روابط مرزبانان و نیروهای مرزی دو کشور، امور دروازه‌های‌ مرزی و همچنین مسائل آبی و زیست محیطی در مسیر نوار مرزی دو کشور مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.

طرفین همچنین در خصوص اتخاذ تدابیر کامل و جامع برای مقابله موثر با ترددهای غیر مجاز از مرز، قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر و همچنین مقابله با تردد اشرار و گروه‌های تروریستی تفاهم و توافق کردند تا در چارچوب اسناد و توافقات فیمابین این همکاری ها را گسترش دهند.

علاوه بر این و پیرو رایزنی‌ها و مذاکرات انجام شده، تفاهم کلی در رابطه با به روزرسانی اسناد و معاهدات مرزی بین دو کشور حاصل شد.

این اجلاس پس از یک وقفه 6 ساله و به دنبال رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته و در چارچوب روابط نزدیک و دوستانه دو کشور در فضایی مثبت و مبتنی بر تفاهم و همکاری برگزار شد و انتظار می‌رود به دستاوردهای حائز اهمیتی در خصوص حل و فصل مسائل مرزی نایل شود.

منبع: مهر

۳۰۴

کد خبر: 920975

وب گردی

وب گردی