بررسی ابعاد فرهنگی حمایت از کالای ایرانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دستگاه های متعدد در حوزه فرهنگ مانند صدا و سیما، آموزش و پرورش و... می توانند نقش جدی برای ایجاد عزم ملی در این زمینه داشته باشند و پیش نویس تقسیم کار دستگاه ها در این زمینه در جلسه بعد به تصویب خواهد رسید.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه 806 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد.دکتر محمدرضا مخبر دزفولی در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران گفت: طبق روال هر سال که اولین جلسه سال به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری اختصاص دارد؛ موضوع حمایت از کالای ایرانی و ابعاد فرهنگی آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در جلسه شورا، در این زمینه مباحثی شکل گرفت و قرار شد پیشنهادهایی که مربوط به مبانی فرهنگی حمایت از کالای ایرانی است و شورا می تواند آن را به عنوان سیاست تصویب کرده و در اختیار دستگاه های کشور قرار دهد مورد توجه قرار گیرد.

دکتر مخبر دزفولی در ادامه گفت: سیاست ها و ضوابط کلان در بخش های مهم مانند سینما، موسیقی، مقابله با آسیب های اجتماعی که پیگیری آن روی زمین مانده است در اولویت دستور کار امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهند بود.

وی افزود: ارزیابی فعالیت های انجام شده در زمینه هایی مانند نقشه جامع علمی کشور و اسناد ذیل آن از دیگر اولویت های شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال جدید خواهند بود.

201

کد خبر: 920979

وب گردی

وب گردی