سازش در سیاست خارجی منجر به سختی در معیشت داخلی می شود

 مردم باید لمس کنند برجام ها خلاف مصلحت معیشتی آنها و در تضاد با عدالت اجتماعی حرکت می کنند؛ چه هسته ای و چه موشکی. امروزه مطالعه، اطلاع رسانی و جریان سازی حول همین مسئله کلیدی که سازش در سیاست خارجی منجر به سختی در معیشت داخلی می شود و ریاضت اقتصادی سرنوشت فرار از اقتصاد مقاومتی است، یک اولویت مهم جریان انقلابی است.


تلاش برای ممانعت از برجام موشکی با عبرت از برجام هسته ای یک واکنش ضروری اما سلبی و دفاعی است، و تمرکز بر آن شاید خطایی باشد مطلوب نظر برجامیان؛ تمرکز باید بر کنش مطالبه گرانه ایجابی نسبت به معیشت مردمی و اقتصاد عادلانه باشد؛ این که صرفا بگوییم برجام موشکی نشود، و نشود، کافی نیست؛ تنها ممانعت از تکرار زودهنگام یک خیانت تاریخی است، اما رسالت مهم تر آن است که بگوییم و بخواهیم و البته همدلانه بکوشیم مشکلات معیشتی مردم حل شود؛ چه از حیث پیشرفت اقتصادی و چه از حیث عدالت اجتماعی.

تمرکز اصلی انتقادات و مطالبات از قوه مجریه و سایر ساختارهای مرتبط باید پیرامون عدالت و معیشت باشد؛ البته با توجه به یک نکته حیاتی که نقطه پیوند هر دو مسئله است:

مردم باید لمس کنند برجام ها خلاف مصلحت معیشتی آنها و در تضاد با عدالت اجتماعی حرکت می کنند؛ چه هسته ای و چه موشکی. امروزه مطالعه، اطلاع رسانی و جریان سازی حول همین مسئله کلیدی که سازش در سیاست خارجی منجر به سختی در معیشت داخلی می شود و ریاضت اقتصادی سرنوشت فرار از اقتصاد مقاومتی است، یک اولویت مهم جریان انقلابی است. در واقع در بحث از همان مسئله برجام موشکی نیز باید علاوه بر ابعاد امنیتی و نظامی؛ وجوه اجتماعی و اقتصادی آن نیز به صورت ویژه تشریح و تحلیل شود.

برای پرداختن به این اولویت منطقی، عبور از غوغاهای حاشیه ای برآمده از بازی های شخصی یک ضرورت مقدماتی است؛ این عبور در واقع گذار از محوریت یافتن قدرت و منفعت جناحی است به سمت اولویت دادن به عدالت و معیشت مردمی.

کد خبر: 920980

وب گردی

وب گردی