جزئیات نیروها و تجهیزات اعزامی آمریکا به سوریه

روز گذشته مطبوعات آمریکا به بیان جزئیات نیروها و تجهیزات اعزامی این کشور به سمت دریای مدیترانه پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، روز گذشته مطبوعات آمریکایی اعلام کردند که کشتی های جنگی آمریکایی مجهز به موشک به سمت سواحل سوریه حرکت کرده اند.

روزنامه Stars and Stripes با ذکر جزئیات بیشتر از ناوگان اعزامی اعلام کرد: گروهی از کشتی های جنگی ناوگان نیروی دریایی آمریکا با همراهی ناو هواپیمابر «هری ترومن» به سمت دریای مدیترانه حرکت کرده اند.

این روزنامه افزود: گروهی ضربتی نیز روز چهارشنبه پایگاه دریایی «نورفولک» در ویرجینیا را به قصد اروپا و دریای مدیترانه ترک می نمایند.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: مجموعه رزم ناوهای حامل موشک «نورماندی» و کشتی های جنگی «آرلی بورک»، «بالکلی»، «فوریست شیرمان»، «فاراگوت»، «جیسون دانام» و «سالیفانز» به این ناوگان خواهند پیوست. این کشتی های جنگی همچنین حامل 6500 نیروی نظامی بوده و قرار است ناو موشک انداز «هیسن» آلمان نیز به این مجموعه ملحق شود.

به گزارش خبرگزاری روسیا الیوم یک مقام نظامی دیپلماتیک روسی در واکنش به حرکت کشتی های جنگی آمریکا به سوی دریای مدیترانه به ویژه ناو هواپیمابر هری ترومن گفت: تاکنون حادثه نگران کننده ای اتفاق نیافتاده است.

وی در ادامه تاکید کرد: ناوگان دریایی روسیه در صورت لزوم قادر است سریعاً واکنش نشان داده و ما در انتظار آنها هستیم.

لازم به ذکر است تجهیزات نظامی دریایی روسیه مستقر در دریای مدیترانه به کشتی های عادی جنگی منحصر نشده و زیردریایی های اتمی و موشک های «کالیبر» که برای تخریب اهداف زمینی و دریایی است در منطقه حضور دارد.

کد خبر: 921011

وب گردی

وب گردی