بازتاب گسترده اظهارات ولایتی در رسانه های بین المللی

سخنان علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر ایران درمورد حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی حمص با بازتاب بین المللی روبرو شده است.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل که برای شرکت در کنفرانسی دو روزه در سوریه به سرمی برد گفت: ایران قطعا حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه "تی فور" را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

در همین ارتباط روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به اظهارات دکتر ولایتی نوشته است: ولایتی که برای شرکت در یک کنفرانس در دمشق پایتخت سوریه به سر می برد پیام بسیار مهمی به طرف اسرائیلی مخابره کرد و آن را با قاطعیت مورد تهدید قرار داده است. نیویورک تایمز در ادامه می نویسد: تاکنون تل آویو هیچ گونه واکنشی نسبت به این موضع قاطع ایران نداشته است.

در همین ارتباط خبرگزاری اسپوتنیک نیز با اشاره به مواضع دکتر ولایتی حضور وی را در سوریه را نشانگر حمایت تهران از دمشق قلمداد کرده است. اسپوتنیک نیز با اشاره به موضع قاطع ولایتی بخش دیگری از اظهارت وی در خصوص حملات شیمیایی صورت گرفته در دوما را منتشر کرده است. ولایتی در مورد این حملات شیمیایی گفته بود: آنان به دروغ دولت سوریه را در شهر دوما به استفاده از سلاح شیمیایی متهم میکنند.

رویترز نیز در گزارشی به موضع جدید علی اکبر ولایتی پرداخته است. خبرگزاری رویترز در این گزارش با اشاره به حمله نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی حمص نوشته است: اظهارات ولایتی نشانگر واکنش قاطع ایران نسبت به این حملات است.

روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی نیز به متن دقیق اظهارات ولایتی اشاره کرده است. هاآرتص با تاکید براین که ولایتی اسرائیل را مجرم این حملات دانسته نوشته: وی از پاسخ قاطع ایران خبر داده است.

دویچه وله نیز ضمن توجه به اظهارات ولایتی درمورد پاسخ به رژیم صهیونیستی به پوشش دقیق گفته های مشاور امور بین الملل رهبری پرداخته است. دویچه وله با اشاره به این که مشاور امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی که در دمشق به سر می‌برد به نقل از ولایتی نوشته است: مدافعان حرم همچنان در کنار ملت و دولت سوریه با دشمنان امت اسلامی به ویژه رژیم صهیونیستی و اربابانشان در این کشور مبارزه و ایستادگی می‌کنند. ولایتی همچنین گفته است: پیروزی‌های اخیری که ارتش سوریه و متحدانش در غوطه شرقی به دست آوردند، بسیار مهم بود که این امر باعث ناراحتی دشمنان شده است. دویچه وله در گزارش تحلیلی خود از سفر ولایتی به دمشق در تلاش برای پیدا کردن دلایل واکنش قاطع ایران به رژیم صهیونیستی از طریق گفته های مشاور رهبر ایران بوده است.

کد خبر: 921025

وب گردی

وب گردی