تعیین نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در سال ۹۷

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ؛ محمد کرونی ، با بیان اینکه صبح امروز لایحه تعیین نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس از سوی شهرداری برای بررسی به کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ارسال شد گفت: از آنجا که نحوه محاسبه نرخ بلیت به طور کامل تغییر یافته است، سعی می کنیم که هر چه سریع‌تر بررسی‌های تخصصی انجام شود تا بتوانیم نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس برای سال جدید را هرچه سریع‌تر اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت زمانی، به نظر می رسد که سه شنبه هفته آینده نظر کمیسیون حمل و نقل درمورد نرخ بلیت تاکسی و اتوبوس به صحن شورای شهر آورده شود گفت: از آنجایی که فرمانداری‌نیز تنها افزایش کرایه متناسب با نرخ تورم را می پذیرد، باید لایحه را به صورت منطقی بررسی کنیم.

کرونی با بیان اینکه در مورد افزایش نرخ بلیت اتوبوس برای هر خط نیز قمیت‌ها افزایش می‌یابد افزود: با این حال متوسط درصد افزایش بلیت در اتوبوس برای بخش خصوصی ۱۵ درصد و در حوزه اتوبوس عمومی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در مورد تاکسی نیز شرایط محاسبه نرخ کرایه متفاوت است گفت: نرخ در تاکسی‌رانی پارامترهای جدیدی دارد و در لایحه عنوان شده که نرخ کرایه با توجه به شرایط نامساعد جوی و همچنین اوج ترافیک متفاوت است و افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در گذشته نحوه محاسبه کرایه تاکسی اینگونه بودکه یک مبلغ «ورودیه» از مسافر اخذ و تا یک مسافتی«آزاد» محاسبه می شد و بعد از آن کرایه بر اساس کیلومتر سفر حساب می‌شد اظهار کرد:‌ اما در لایحه جدید مسافت آزاد حذف شده و مسافران ضمن پرداخت مبلغ ورودیه، سفرشان بر اساس «کیلومتر» محاسبه می‌شود.

کرونی با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد کرایه‌ها به صورت نامتعارف افزایش یابد چرا که در برخی مسیرها در حوزه تاکسی شاهد افزایش حتی ۳۰ درصدی کرایه‌ هستیم گفت: شورای شهر تهران نماینده مردم است و اجازه نخواهد داد که کرایه‌ها به گونه ای تعیین شود که به مردم فشار مضاعفی وارد شود.

ایسنا
706

کد خبر: 921028

وب گردی

وب گردی