رقابت «لاتاری» و «به وقت شام» برای جایگاه دومین فیلم پُرفروش اکران نوروز

جدول فروش فیلم ها نشان می دهد همانطور که انتظار می رفت، اقبال مخاطبان سینما همچنان به فیلم کمدی است و دو فیلم «لاتاری» و «به وقت شام» در رده های دوم و سوم پُرفروش ها قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، آمار فروش فیلم‌های سینمای ایران در هفته ای که گذشت، اعلام شد. همانطور که پیش بینی می‌شد گیشه فیلم‌های اکرانی سینمای ایران رونق بیشتری پیدا کرده است، این موضوع در حالی است که در میان فیلم های «مصادره»، «به وقت شام»، «لونه زنبور»، «لاتاری»، «فراری»، «فیلشاه(انیمیشن)» و «خریگوش»، فیلم طنز «مصادره» برای هفته های متوالی همچنان مورد توجه مخاطبان سینما هستند.

پس از «مصادره»، فیلم اجتماعی «لاتاری» و «به وقت شام» که فیلمی در ژانر دفاع مقدس است، به ترتیب رتبه های دوم و سوم در جدول فروش هفتگی را بدست آورند.

** «مصادره» رکورددار اکران های نوروزی شد

فیلم سینمایی «مصادره» با رقم سه ملیارد و 168 میلیون تومان فروش هفتگی، پرفروش ترین فیلم هفته گذشته شد.

این فیلم که نخستین ساخته مهران احمدی است با در اختیار داشتن 184 سالن در سه هفته از ابتدای اکران تا کنون 9 میلیارد و 163 میلیون تومان در گیشه سینماهای کشور فروخته است که تا کنون از رکورد خوبی به حساب می آید.

فیلم مصادره به کارگردانی مهران احمدی و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی، ماجرای بدشانسی های کارمند خرید ساواک است که با یک خواننده زن آمریکایی ازدواج کرده و پس از انقلاب به آمریکا می رود و در آنجا زندگی می کند.

رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، هادی کاظمی، میرطاهر مظلومی، مزدک میرعابدینی و مهران احمدی بازیگران فیلم «مصادره» هستند.

** «لاتاری» در جایگاه دوم پرفروش های هفته

در هفته گذشته فیلم «لاتاری» با رقمی بیش از دو میلیارد و 481 میلیون تومان فروش هفتگی جایگاه دوم پرفروش های هفته را به خود اختصاص داد.

«لاتاری» به کارگردانی و نویسندگی محمد حسین مهدویان در مدت سه هفته و با در اختیار داشتن 170 سالن، 6 میلیارد و 658 میلیون تومان در کل فروخته است.

ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی، هادی حجازی فر، جواد عزتی و حمید فرخ نژاد در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

لاتاری داستان دو جوانی را روایت می کند که در بیست و یکی دوسالگی قصد ازدواج با یکدیگر را دارند. خانواده ها چندان موافق نیستند .آنها صبر پیشه کرده اند تا به مرور زمان رضایت خانواده هایشان را جلب کنند. آن دو یک رویای مشترک برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت امریکا دارند که در این میان مشکلات بسیاری برایشان بوجود می آید.

** فروش قابل توجه «به وقت شام»

فیلم سینمایی«به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی کیا با موضوع دلاوری های مدافعان حرم و جنایت‌های داعش، با در اختیار داشتن 167 سالن در سه هفته دو میلیارد و 447 میلیون تومان فروش داشته است.

این فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر توانست در هشت بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شود و سه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین صداگذاری را دریافت کند.

«به وقت شام» به تهیه کنندگی محمد خزاعی، محصولی از رسانه فرهنگی هنری اوج است و نشان می دهد که گروگانگیری در هواپیما بسیار دشوار است.

بابک حمیدیان - هادی حجازی فر-پیر داغر، خالد السید، جوزف سلامه، رامی عطاالله، لیث المفتی، علی سکر، سامر خلیلی، محمد شعبان –سینتیا کرم بازیگران این فیلم هستند.

** «لونه زنبور» این هفته هم چهارم شد

«لونه زنبور» ساخته برزو نیک نژاد پس از گذشت سه هفته اکران، توانسته در هفته گذشته یک میلیارد و 943 میلیون تومان فروش داشته باشد.

این فیلم طنز که بدون حضور در جشنواره فیلم فجر در لیست فیلم های اکران نوروزی قرار گرفت، در 167 سالن سینما اکران عمومی داشت و در کل چهار میلیارد و 917 میلیون تومان فروخته است.

بازیگران فیلم «لونه زنبور» محسن کیایی، پژمان جمشیدی، بهاره کیان افشار و رعنا آزادی ور هستند.

این فیلم داستان دزدیده شدن دست چپ زن یک پادشاه است که در این میان ماجراهایی گریبان گیر دو دوست می شود.

** فروش مناسب «فیلشاه» به عنوان تنها انیمیشن نوروزی

انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان با در اختیار داشتن 92 سالن سینمایی توانسته 605 میلیون و 658 هزار تومان فروش هفتگی داشته باشد.

«فیلشاه» در مدت سه هفته اکران رقمی نزدیک به یک میلیارد و 599 در گیشه های سینما فروخته است.

داستان این انیمیشن از این قرار است که در جنگل آفریقا رییس گله فیل ها صاحب فرزندی می ‌شود که همه انتظار دارند جانشین رییس گله باشد اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می ‌شود.

** «خرگیوش» و جایگاه ششم فروش

«خرگیوش» جدیدترین اثر مانی باغبانی توانسته هفته گذشته با فروش مبلغی نزدیک به 451 میلیون و 693 هزار تومان در جایگاه پنجم فروش هفتگی قرار گرفت.

این فیلم در مدت سه هفته و اکران در 81 سالن سینمایی بیش از یک میلیارد و 267 میلیون تومان در گیشه های سینما بفروشد.

«خرگیوش» به تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی، در قالب کمدی بحث های اجتماعی را بیان کرده و همچنین محصول سال 1395 است.

جواد عزتی،بابک حمیدیان، سیامک انصاری،پانته آ سیروس، همایون ارشادی، امید روحانی، ملیکا شریفی نیا، مانیا علیجانی و مینا ساداتی در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

**فراری همچنان ناکام در فروش

پس از «مصادره»، «لاتاری»، «به وقت شام»، «لونه زنبور»، «فیلشاه» و «خریگوش» به «فراری» ساخته علیرضا داوود نژاد می رسیم. این فیلم که محصول سال 1394 است، توانست درهفته گذشته 93 میلیون و 927 هزار تومان فروش داشته باشد.

«فراری» در مدت سه هفته اکران خود و با در اختیار داشتن 31 سالن توانست 279 میلیون و 927 هزار تومان فروش داشته باشد.

این فیلم که در ژانر اجتماعی ساخته شده، داستان دختر ۱۸ ساله‌ای به نام گلنار با بازی ترلان پروانه را روایت می‌کند که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با ماشین «فراری» هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد.

محسن تنابنده، ترلان پروانه، سحر دولتشاهی، سیامک صفری، رضا داوودنژاد و با حضور رضا کیانیان و سیما تیرانداز بازیگران این فیلم سینمایی است.

503

کد خبر: 921062

وب گردی

وب گردی