اولین همایش بین المللی دین، فرهنگ و فناوری هفته اول اردیبهشت برگزار می شود

نشست شورای سیاستگذاری اولین همایش بین المللی دین، فرهنگ و فناوری، به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید پارسانیا، در محل دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حمیدرضا آیت اللهی، دبیر علمی این همایش، در گفتگو با مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با تعامل و همفکری با مراکز علمی و پژوهشی 12 محور و 18 چالش در حوزه روابط و مناسبات دین، فرهنگ و فناوری احصا شد و فراخوان مقاله با همکاری دانشگاه باقرالعلوم (ع)، شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه صنعتی شریف به عنوان برگزار کنندگان این همایش صورت گرفت.

وی افزود: تا کنون حدود 40 نشست در زمینه محورهای همایش و به منظور هماهنگی میان دستگاه‌ها صورت گرفته که در این جلسات بخش‌های مختلف براساس محورهای مختلف همایش تدوین شد.

عضو هیئت علمی علامه طباطبایی ادامه داد: در مجموع 310 مقاله فارسی و 20 مقاله انگلیسی دریافت شده که از میان مقالات فارسی 163 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی گفت: در این نشست قرار شد تا حدود 100 مقاله برای سخنرانی در بخش‌های مختلف آماده شود و مابقی مقالات پذیرفته شده به صورت پوستر در همایش ارائه شود.

دکتر آیت اللهی افزود: همچنین قرار شد تا پس از همایش رایزنی‌های لازم جهت ایجاد دبیرخانه دائمی کنفرانس صورت گیرد.

وی در پایان افزود: اولین همایش بین المللی دین، فرهنگ و فناوری 4 و 5 اردیبهشت در دانشگاه صنعتی شریف و 6 اردیبهشت در مرکز همایش های غدیر شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

201

کد خبر: 921063

وب گردی

وب گردی