پنتاگون: گزینه های نظامی علیه دولت سوریه را در اختیار ترامپ قرار دادیم

یک مقام آمریکایی از قرار گرفتن گزینه های مختلف به رییس جمهور این کشور برای اقدام علیه دمشق خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، مقامات آمریکایی اعلام کردند که در پی تحولات اخیر در سوریه و حمله ادعایی شیمیایی در این کشور، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دونالد ترامپ، مجموعه‌ای از گزینه‌های نظامی را برای به کارگیری در سوریه پیشنهاد داده است.

سرهنگ پاتریک رایدر، سخنگوی ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: نقش ما در ستاد مشترک ارتش این است تا گزینه‌های مناسب را برای رویایی با شرایط موجود فراهم کنیم. با توجه به تحولات اخیر در سوریه باید گزینه‌های نظامی بالقوه را مدنظر قرار داده و آنها را در اختیار رئیس جمهور کشورمان بگذاریم.

رایدر در ادامه با اشاره به شرایط موجود در سوریه به آناتولی گفت: گزینه نظامی قطعا همان چیزی است که آمریکا مدنظر دارد و ارتشبد جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این خصوص با دونالد ترامپ دیدار و گفتگو داشته است. معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از ارائه جزئیات بیشتر درباره گزینه‌های نظامی خودداری و اعلام کرد باید تا زمان اعلام رسمی از سوی رئیس جمهور منتظر بمانند.

اظهارات مقامات وزارت دفاع آمریکا در حالی منتشر شده است که ترامپ دوشنبه شب یک جلسه کاری را با افسران ارشد نظامی آمریکا برای تمرکز بر موضوع واکنش واشنگتن به حملات ادعایی شیمیایی شنبه شب در حوالی دمشق برگزار کرد.

آمریکا مسئولیت حملات اخیر در شهر دوما در حوالی دمشق را متوجه دولت سوریه دانست و به دنبال بررسی گزینه‌های مختلف برای واکنش به آن است.

کد خبر: 921084

وب گردی

وب گردی