بررسی  حریم های فرودگاه ها آغاز شد

رییس سازمان ثبت اسناد از ورود این سازمان به موضوع ثبت حریم های فرودگاهی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، احمد تویسرکانی در خصوص اقدامات این سازمان در مبارزه با قاچاق کالا و کالاهای تقلبی و انعقاد تفاهمنامه با سایر کشور ها در این خصوص گفت: در حوزه خدمات الکترونیک خوشبختانه شاهد یک وضعیت بسیار مناسبی هستیم و در زمینه ثبت مالکیت های صنعتی، ثبت اختراع و علائم و طرح های صنعتی و ثبت شرکت ها اقداماتی انجام شده است.

انعقاد تفاهمنامه همکاری در راستای پیشگیری از قاچاق

وی افزود: هیئت های متعددی از کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، فرانسه، دانمارک، روسیه و چین آمدند و همه اذعان دارند ما در تراز کشورهای پیشرفته ساماندهی کردیم. با بعضی از کشورها تفاهمنامه همکاری امضا کردیم.

معاون رییس قوه قضاییه اظهار داشت:به عنوان مثال با چین، ترکیه و برخی از کشورهای دیگر تفاهمنامه منعقد کردیم و با برخی از کشورها از جمله دانمارک هم در حال تنظیم تفاهمنامه هستیم.

تویسرکانی با بیان اینکه مرتبا با کشورهای مختلف تبادل هیئت می کنیم، گفت: خوشبختانه یک تفاهم خوبی در حوزه خدمت رسانی منعقد شده و با این تبادل اطلاعات مجموعه کارشناس هایمان به روز در جریان پیشرفته ترین خدمات در زمینه های ثبتی هستند.

وی در خصوص ضمانت اجرایی تفاهم نامه ها گفت: اینها تفاهمنامه است و الزام آور برای دو کشور نیست دو کشور با هم تفاهم می کنند و هیئت هایی را مبادله کنند تا تجارب خود را به اشتراک بگذارند . جنبه الزام آور نیست به همین منظور نگران کننده نیست.

وی ادامه‌داد: اینها تفاهمنامه همکاری هست که در جهت منافع دو کشور منعقد می شود .به عنوان‌ مثال هیئت دانمارکی بهترین متخصصان خود را به‌ ایران آورده تا برای تجار کلاس های آموزشی در رابطه با قواعد ثبت بین المللی بگذارند.

وی افزود: علاوه بر این، برای صاحبان شرکت، حقوق دانان و پلیس در رابطه با گمرک کلاسهایی گذاشتیم که چطور با کالای تقلبی و قاچاق مقابله کنیم.

تشکیل کارگروهی برای بررسی محدوده های فرودگاهی

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به این سوال که در رابطه با زمین های فرودگاهی جنوب تهران که موضوع زمین‌خواری در آنها مطرح بود ورود کردید؟ گفت: در رابطه با محدوده های فرودگاهی داریم یک کار متمرکز انجام می دهیم و برای کل فرودگاه های کشور و اراضی متعلق به اینها کارگروهی تشکیل دادیم.

وی افزود: محدوده های فرودگاهی را در سیستم کاداستر می بریم و این محدوده ها مشخص و شفاف شود تا تعدی صورت نگیرد.

مهر

705

کد خبر: 921104

وب گردی

وب گردی