5 واقعیتی که حکایت از آمادگی آمریکا برای حمله به سوریه دارد

تحولات چند روز اخیر و موضع گیری های مسئولان غربی به ویژه آمریکایی ها از اقدام نظامی علیه سوریه به بهانه حمله شمیایی مورد ادعای غرب حکایت دارد.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، در میان سخنان رهبران کشورهای غربی در خصوص امکان حمله به سوریه در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی به دومای سوریه، تحرکاتی صورت گرفته که می تواند دلیلی بر نزدیکی اقدام نظامی علیه سوریه باشد.

1- رسانه های آمریکایی اعلام کردند: جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا تمام برنامه های خود تا پایان هفته جاری را لغو کرده است. وی حضور خود در انجمن «کومونولث کلاب» که قرار است چهارشنبه آینده در سافرانسیسکو برگزار شود را نیز ملغی کرده است. علاوه بر آن که برنامه خود در دانشگاه استانفورد کالیفرنیا در 16 آوریل را هم ملغی کرده است.

شبکه فاکس نیوز به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد: متیس بازدید خود از ایالت نوادا را هم ملغی کرده است.

2- خبرهای ملغی شدن برنامه های متیس تا پایان هفته بعد از آن اعلام شد که کاخ سفید از عدم حضور ترامپ در کنفرانس سران کشورهای آمریکایی در پرو برای بررسی واکنش آمریکا به سوریه خبر داد.

قرار بود ترامپ روز جمعه به شهر لیما پایتخت پرو برای مشارکت در این کنفرانس سفر کند اما هم اکنون مایک پنس معاون ترامپ به جای وی در این کنفرانس شرکت می کند.

3- روزنامه آمریکایی "استارز اند استرایبس" همزمان با این تحولات از اعزام ناو هواپیمابر «هری ترومن» به همراه گروهی از کشتی های جنگی به سمت دریای مدیترانه خبر داد. همچنین قرار است گروه دیگری از کشتی های جنگی نیز از پایگاه دریایی «نورفولک» ایالت ویرجینیا نیز به سمت دریای مدیترانه حرکت نمایند که شامل کشتی های جنگی حامل موشک نیز می شود.

رسانه های آمریکایی نیز همچنین از ورود ناو جنگی "دونالد کوک" به شرق دریای مدیترانه نیز خبر دادند.

4- مسئولان آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند پنتاگون گزینه های مختلف نظامی را برای مجازات سوریه به ترامپ ارائه کرده است. این رسانه های همچنین به نشست مشترک ترامپ با فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا در این خصوص اشاره کردند.

5- علاوه بر موارد مذکور باید به لحن تند ترامپ در روزهای گذشته در خصوص خروج نیروهای آمریکا از سوریه اشاره کرد. بر اساس بیانیه های کاخ سفید ترامپ به وضوح دولت سوریه را مسئول حمله شیمیایی مورد ادعا می داند. این با وجود آن است که هیچ تحقیق مستقلی در این مورد انجام نشده است و رهبران غربی پاسخی هماهنگ به سوریه را بررسی می نمایند.

کد خبر: 921197

وب گردی

وب گردی