جواد افشار: ریشه و ذات انقلاب به اسلام باز می گردد

کارگردان سریال «کیمیا» با اشاره به هفته انقلاب گفت: ریشه و ذات این انقلاب به اسلام باز می گردد و هر چه بیشتر از اسلام ناب دور شویم جامعه بیشتر ضرر می کند.

به گزارش ایسکانیوز از سپهر سوره هنر، جواد افشار کارگردان سریال «کیمیا» با اشاره به شاخصه های شعر انقلابی و اهمیت همسویی عملکرد مسئولان و هنرمندان با آن گفت: مسئولان و هنرمندان هر چه بیشتر بتوانند به خواسته های مردم و ارزش های انقلاب نزدیک شوند، به شاخصه های هنر انقلاب نزدیک تر می شوند.

وی افزود: برای فهمیدن خواسته های مردم باید به مطالباتی که همواره وجود داشته، توجه داشت و این مطالبات را مدام در دستور کار قرار داد تا ببینیم در چه بخش هایی از مشکلات و نیازهاى مردم و آرمان هاى آنان فاصله گرفته ایم، در شرایط کنونی مشکلات مردم بیش از پیش در حال نمایان شدن است و این امر از جمله دغدغه های دلسوزان انقلاب است و درواقع چیزی است که باید به آن توجه شود.

این کارگردان با اشاره به اینکه چگونه هنر انقلاب را در آثارش به تصویر می کشد، توضیح داد: برای فیلمسازی سعی می کنم به مردم نزدیک شوم و حقیقت را به تصویر بکشم تا بیننده چیزی را که به آن نیاز دارد، در قاب تلویزیون ببیند. در واقع کاری که درسریال هایم انجام می دهم نشان دادن احترام به خواسته هاى واقعى جامعه است.

وی با اشاره به گرایش جوان ها به هنر انقلاب تصریح کرد: در نسل سوم و چهارم انقلاب هستیم، افراد این نسل دوران انقلاب را از نزدیک ندیده اند و طبیعتا اطلاعات دقیقى درباره آن ندارند، واکنش ها به این پدیده می تواند خیلی مثبت یا خیلی منفی باشد؛ بنابراین باید به بررسى آرمان ها، دستاوردها و ارائه گزارش های حقیقى از شرایط آن دوران پرداخت.

کارگردان سریال «آنام» همچنین با اشاره به نقش متولیان فرهنگ و هنر و هنرمندان در حفظ و گسترش جریان هنر انقلاب خاطر نشان کرد: به عقیده من حکومت و کسانی که نقشی در این عرصه دارند، باید شفاف سازی کنند تا جوانان بیشتر با آن ارتباط بگیرند، ریشه و ذات این انقلاب به اسلام باز می گردد و هر چه بیشتر از اسلام ناب دور شویم، جامعه بیشتر ضرر می کند.

براساس این خبر، چهارمین هفته هنر انقلاب اسلامی تا 26 فروردین ماه در حوزه هنری ادامه دارد.

502

کد خبر: 921200

وب گردی

وب گردی