اخبار کوتاه از کمیته ملی پارالمپیک

کاروان ایران از مجموع ۱۸ رشته ورزشی که در جریان بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا برگزار خواهد شد در ۱۳ رشته ورزشی (۱۰ رشته معلولین و ۵ رشته نابینایان و کم‌بینایان) شرکت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از کیمته ملی پارالمپیک، بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ در رشته‌های دوومیدانی، وزنه‌برداری، تیراندازی، تیراندازی با کمان، جودو، شنا، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، گلبال، تنیس روی میز، شطرنج، بوچیا، بدمینتون، تنیس با ویلچر، شمشیربازی با ویلچر و بولینگ برگزار می‌شود که کاروان ایران در رشته‌های بدمینتون، تنیس با ویلچر، شمشیربازی و بولینگ (چمنی و ۱۰ پین) نماینده‌ای نخواهد داشت.

کاروان ایران در بخش معلولان در ۱۰ رشته دوومیدانی، وزنه‌برداری، تیراندازی، تیراندازی با کمان، شنا، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، تنیس روی میز و بوچیا اعزام خواهد شد و در بخش نابینایان ورزشکاران ۵ رشته دوومیدانی، شنا، گلبال، جودو و شطرنج در این بازی‌ها شرکت خواهد کرد.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص رشته‌هایی که کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی شرکت خواهد کرد به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: سیاست کمیته ملی پارالمپیک بر اساس کسب مدال است چون کیفیت و کمیت ورزشکاران ایران در حدی است که می‌توانیم با انتخاب ورزشکاران شایسته‌تر کاروان باکیفیتی را به بازی‌های پارا آسیایی اعزام کنیم.

محمدرضا محمودخانی، درباره اعزام نشدن ورزشکاران برخی رشته‌ها در بازی‌های پارا آسیایی گفت: در برخی رشته‌ها مثل تنیس با ویلچر، شمشیربازی و بدمینتون که از توسعه مطلوب در سطح قهرمانی برخوردار نیستند ترجیح دادیم ورزشکاری اعزام نکنیم. در بوچیا نیز به عنوان یکی از رشته‌هایی که ورزشکاران با معلولیت شدید حضور دارند نگاه حمایتی داریم و تلاش می‌کنیم تعدادی از ورزشکاران را به این بازی‌ها اعزام کنیم.

* نماد عروسکی بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا رونمایی شد

نماد عروسکی این بازی‌ها یک عقاب است که با شعار (MOMO (Motivation & Mobility در بازی‌ها حضور خواهد داشت. MOMO متشکل از 2 حرف اول 2 واژه انگیزه و حرکت است که برای شرکت‌کنندگان در این دوره از بازی‌ها الهام بخش است.

عقاب بوندول تنها در ۱۰۰۰ جزیره کشور اندونزی زندگی می‌کند و اختصاص نماد عروسکی بازی‌ها به این پرنده در راستای حفظ این گونه جانوری است.

سمینار سرپرستان کشورهای شرکت کننده در سومین دوره بازی‌های پارا آسیایی به مدت 2 روز در جاکارتا برگزار می‌شود که هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در سومین دوره این بازی‌ها و علی فرجی، نماینده کمیته ملی پارالمپیک، در این جلسه حضور یافته‌اند.

602

کد خبر: 921217

وب گردی

وب گردی