بیشترین صادرات سال گذشته از اصفهان به مقصد عراق بود

مدیرکل گمرک اصفهان گفت: بیشترین صادرات از اصفهان در سال گذشته به مقصد عراق بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی گمرک استان اصفهان، اسدالله احمدی ونهری بیان داشت: در سال ۱۳۹۶ از استان اصفهان، یک هزار و ۵۰ قلم کالا به وزن چهار میلیون و ۹۶۰ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۷۴۹ میلیون و ۶۵۸ هزار دلار کالا به مقصد ۱۰۷ کشور جهان صادر شده است که در مقایسه با سال ۹۵، از لحاظ وزن ۷۱ درصد و از حیث ارزش ۴۵ درصد افزایش داشته است.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را آهن آلات و فولاد به ارزش ۵۳۰ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۳۹۵ میلیون دلار، فرش ۱۵۸ میلیون دلار برشمرد و اظهار داشت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان؛ عراق با ۴۳۴ میلیون دلار و ۲۵ درصد، امارات متحده عربی با ۲۷۵ میلیون دلار ۱۶ درصد، افغانستان با ۲۴۸ میلیون دلار و ۱۴ درصد، پاکستان با ۱۳۸ میلیون دلار و ۸ درصد و تایلند با ۱۲۳ میلیون دلار و ۷ درصد بوده اند.

ارزش کالاهای وارداتی اصفهان ۱۶ درصد افزایش یافت

مدیر کل گمرک اصفهان اذعان داشت: ۸۸ هزار و ۳۸۸ تن کالا به ارزش ۳۹۳ میلیون و ۹۷۶ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن یک درصد و از حیث ارزش ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه های امور گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی شاهد افزایش ۲۰ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم،‌ بیان داشت: این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند، در سال۱۳۹۶، بالغ بر یک هزار و ۹۲۵ میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

ماشین آلات مکانیکی همچنان در صدر اقلام وارداتی اصفهان است

احمدی ونهری در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی سال ۱۳۹۶ گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۳۳ درصد، ماشین آلات برقی با ۱۶ درصد، اجزا و قطعات منصفله ماشین آلات ۸ درصد، کاغذ و مقوا با دو درصد بیشترین کالاهای وارداتی بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: عمده ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۰ درصد، آلمان با ۱۵ درصد، ایتالیا با ۱۴ درصد و کره جنوبی با ۱۱ درصد، از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل گمرک اصفهان تاکید کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه روزی، طی این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با سال ۹۵، هشت درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته واحد قضایی گمرک اصفهان، یک هزار و ۲۹۷ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۵۸۴ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال رسیدگی کرده است که در مقایسه با سال۹۵، از نظر تعداد ۸ درصد و از حیث ارزش ۳۳ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: 921240

وب گردی

وب گردی