بازدید ۴۰۰ هزار نفر از بقاع متبرکه استان کرمانشاه کار بزرگی است

مشاور عالی استاندار کرمانشاه گفت: اینکه امسال از ۲ میلیون نفر گردشگری که وارد استان شدند، حدود ۴۰۰ هزار نفر در بقاع زیارتی حضور پیدا کردند کار بزرگی است.

به گزارش ایسکانیوز، جعفر همتی امروز چهارشنبه در آیین اختتامیه طرح نوروزی آرامش بهاری که در مجتمع فرهنگی آل آقا برگزار شد، امامزادگان و بقاع متبرک را محل به آرامش رسیدن انسان دانست و گفت: در این اماکن مقدس غیر از صداقت و درستی دیده نمی شود.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه افزود: قبل از انقلاب شاید کسی به بقعه احمدبن اسحاق که در سرپلذهاب است، توجهی نمی کرد و خرابه ای بیش نیود اما به لطف جمهوری اسلامی امروز برای آن بارگاهی با شکوه ساخته شده است و یکی از بقاعی است که مورد توجه زوار قرار دارد.

این مسئول اظهار داشت: وظیفه اوقاف و امور خیریه بازسازی، مرمت و احیای فرهنگی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارد و امیدواریم بتواند به این وظیفه خود به نحو شایسته عمل کند.

وی به انتقاد مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نسب به ممانعت مدیر کل میراث فرهنگی جهت بازسازی و مرمت امامزاده ابراهیم(ع) طاق بستان اشاره کرد و بیان داشت: باید بگویم هر کس در هر جا که مسئولیتی را می پذیرد نسبت به آن توجه ویژه ای دارد و از آن قسمت دفاع می کند.

همتی تصریح کرد: جمهوری اسلامی قوانینی دارد و باید همه ما آن را اجرا کنیم، شاید یک سنگ به نظر ما بی ارزش باشد اما به لحاظ فرهنگی ممکن است جزو میراث به حساب بیاید.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه یادآور شد: امروز مدیر کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه یک روحانی است، اما باید دنبال گروههای موسیقی و تئاتر و ... باشد و به نظر خیلی ها این شاید مناسب شانیت یک روحانی نباشد اما یکی از ارزیابی های مسئولیتی ایشان رصد آمار موسیقی سنتی و ... است و ناچار است کاری که به او واگذار شده انجام دهد.

وی با بیان اینکه امامزاده ها برای همه اقوام محترم هستند، اذعان داشت: امروز عده ای هستند که موسیقی نیاز دارند و باید یک سالن موسیقی هم برای آنها ساخته شود در غیر اینصورت جذب ماهواره می شوند که این بسیار خطرناک است.

همتی در پایان از فعالیت ارزنده اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: اینکه امسال از ۲ میلیون نفر گردشگری که وارد استان شدند، حدود ۴۰۰ هزار نفر در بقاع زیارتی حضور پیدا کردند کار بزرگی است.

لازم به ذکر است؛ در پایان این مراسم از همه مدیران اوقاف شهرستان ها و نواحی، خادمین بقاع متبرکه و فعالان فرهنگی که در اجرای طرح آرامش بهاری مشارکت داشته و همکاری کرده اند، تقدیر به عمل آمد.

901/900

کد خبر: 921241

وب گردی

وب گردی