درخشش دانش آموزان پژوهشگر سما واحد رشت در جشنواره علمی جابربن حیان

دانش آموزان دبستان دختران سما واحد رشت خوش درخشیدند و رتبه های برتر جشنواره علمی دانش آموزی جابربن حیان شهرستان رشت را کسب کردند.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سما رشت، محمد نیک پسند معاون سما واحد رشت گفت: این دانش آموزان در چهار گروه مدل، تحقیق، جمع آوری وکلکسیون و نمایش در این جشنواره شرکت داشتند.
نیک پسند افزود: «دانش آموزان وانیا ابراهیمی و زهرا احمدی با پروژه ی "فضایی کوچک و جهانی بزرگ" در بخش نمایش، موفق به کسب رتبه برتر با درجه عالی این جشنواره شدند.
معاون سما واحد رشت گفت: در بخش "آزمایش" نیایش شریعت ناصری و ترنم تقوی با طرح " گاز سودمند اما مضر" موفق به کسب عنوان برتر این جشنواره با امتیاز خیلی خوب شدند.
نیک پسند بابیان اینکه جشنواره جابربن حیان برای شناسایی استعداد و بروز خلاقیت دانش آموزان مقطع ابتدایی است گفت: در بخش تحقیق ، سیده صبا ملت دوست و رها شفیعی با پروژه ای تحت عنوان "آیت خدا" رتبه عالی، مهرسا حنفی کومله با طرح "قلقلک مغز" با درجه خیلی خوب، مریم محمدی و صبا محسنی پور، با طرح "مامان میشه برام یه سگ بخری"، فاطمه هوشمند و نگار امیدی با طرح " پنج بود یک نبود" و فاطمه برگستان و معصومه حسین زاده با طرح "گیاهان سمی" با کسب امتیازات لازم رتبه خوب این جشنواره را کسب کردند.
این مسئول ادامه داد: در بخش "مدل" جشنواره علمی دانش آموزی جابربن حیان شهرستان رشت نیز دانش آموزان آرمیتا و آرتینا اتحادی با پروژه "بانوی نقاشی شده" و پارمیدا حسن زاده، مهرسا یحیی محمدی و نگار یکتا پرست با طرح "مروارید سفید" امتیاز خوب این جشنواره را بدست آوردند.
نیک پسند تصریح کرد: «پروژه های ارائه شده دانش آموزان دبستان دخترانه سما واحد رشت از میان بیش از 500 طرح و پروژه از سراسر شهرستان رشت موفق به کسب رتبه های برتر این جشنواره علمی شدند.
معاون سما واحد رشت در پایان با تقدیر از معلمان و مربیان و عوامل اجرایی این جشنواره گفت: از ابتدای فراخوان شرکت دانش آموزان در این طرح بیش از شش ماه زمان صرف و جلسات متعددی با مدیران، مربیان، دانش آموزان و اولیای مدارس برگزار شد.

201

کد خبر: 921279

وب گردی

وب گردی