ایران به دنبال انتقال تجربیات خود به کشورهای اسلامی است / گسترش فعالیت های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار اهمیت دارد

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل گفت:دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه غیردولتی جهان اسلام اولویت فعالیت های خودش را بربین المللی شدن قرارداده است .

غلامرضا کریمی عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص اهمیت دیپلماسی علمی و همکاری های دانشگاهی در حوزه بین الملل، گفت: تبادلات علمی و بین المللی شدن دانشگاه ها از اولویت ها و ضرورت های کشورها و مراکز دانشگاهی است و در حال حاضر تمامی دانشگاه ها در جهان اولویت اصلی خودشان را بر بین المللی شدن قرار داده اند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل با اشاره به فعالیت های برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان بزرگترین دانشگاه غیردولتی جهان اسلام اولویت فعالیت های خودش را بین المللی شدن در نظر گرفته است و این موضوع بسیار مهمی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در پرتو فعالیت های 40 ساله گسترده علمی، آموزشی و فرهنگی به دنبال انتقال تجربیات خود در کشورهای مختلف اسلامی است.

کریمی با بیان اینکه گسترش فعالیت های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای سیاست های کلی نظام می تواند موثر باشد، گفت: با توجه به اینکه بخشی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کشور اشباع می شود با استفاده از این ظرفیت می تواند در کشورهای همسایه فعالیت خود را گسترش دهد و با توجه به نفوذ فرهنگی و سیاسی بالای کشور در منطقه موجب تقویت سیاست های ایران در دیگر کشورها باشد.

این استاد دانشگاه به سوابق دکتر ولایتی و اندوخته های وی در حوزه جهان اسلام اشاره و اظهار کرد:دکتر ولایتی بعنوان یک شخصیت شناخته شده سیاسی در عرصه بین الملل که امروز در راس مجموع گسترده دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته اند می تواند ظرفیت خود را به عنوان یک فرصت خوب، با هدف توسعه و گسترش دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه بین الملل خصوصا در کشورهای همسایه در اختیار این دانشگاه قرار دهد.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 921283

وب گردی

وب گردی