رزم حسینی: امیدواریم شورای پنجم پروژه مترو کرمان را پیگیری کند

استاندار کرمان گفت: طرح مطالعاتی اولیه متروی شهر کرمان با 1500 میلیارد تومان انجام شده اما متاسفانه رها شده است توسط شورای پنجم مجدد در جریان قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، "علیرضا رزم حسینی" در دیدار نوروزی با اعضای شورای شهر کرمان ضمن تبریک سال جدید به اعضای شورا اظهار کرد: مردم شهر کرمان مردمانی نجیب هستند و همواره در تاریخ شخصیت های مهمی را در عرصه های جهانی و ملی پرورانده و نقش مهمی را در طلوع انقلاب اسلامی داشته اند.

وی با بیان اینکه حتما پشتیبانی دولت را از شورای شهر پنجم خواهیم داشت، افزود: شورای پنجم پروژه های عمرانی شهر کرمان را به اتمام برساند و اگر ماهانه چهار میلیارد تومان به قرار گاه خاتم پرداخت شود، این پروژه ها در زمان معین به اتمام خواهد رسید.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه نباید هیچ پروژه ای در شهر کرمان متوقف شود، تصریح کرد: بستگی دارد مدیران اجرایی شهرداری چه قدر مشتاق باشند و مطمئنا این کار جاری شهرداری نیست بلکه نیازمند تلاش برای خدمات شبانه روزی به مردم است.

استاندار کرمان با اشاره به پروژه میدان شهداء(مشتاقیه) اظهار امیدواری کرد: این پروژه هرچه زودتر اجرایی شود که منابع آن توسط استانداری کرمان تامین خواهد شد و می‌تواند شش ماهه به اتمام برسد.

وی افزود: هر کار سازندگی قطعا دارای نواقصی است و تا مردم با این تغییر شرایط عادت کنند طول خواهد کشید لذا تخریب این پروژه‌ها سبب می‌شود شیرینی کار در دهان مردم تلخ شود.

رییس کارگروه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به پیش‌بینی محور گردشگری شهر در شورای چهارم اظهار کرد: هشت خانه تارخی و قدیمی در شهر کرمان بازسازی شده و طی چند ماه آینده با کمک مجموعه شهرداری و شورای شهر میدان ارگ پیاده راه خواهد شد و منابع این بخش را در نظر گرفته‌ایم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به پروژه بام کرمان عنوان کرد: دولت شجاعت به خرج داد و پذیرفت که این پروژه را آغاز کرده و انجام دهیم و این طرح یک فرصت مناسب برای گردشگری استان و شهر کرمان خواهد بود.

وی ادامه داد: همه تجهیزات تله کابین هم اکنون آماده شده و نیاز به پیگیری‌ها و پشتکارهای جدی شورا و شهرداری کرمان داریم و اینکار در دستور کار شورا قرار گیرد.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: واگذاری پروژه فاضلاب شهری کرمان ظرف یک ماه آینده با 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

رییس شورای عالی میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به مرمت دانشگاه قبه سبز به عنوان اولین دانشگاه جنوب شرق کشور تصریح کرد: این اثر بسیار مهمی در تاریخ شهر کرمان است و اگر بازسازی و بهسازی این اثر را شهرداری بپذیرد، 50 درصد منابع توسط استانداری کرمان تامین خواهد شد.

استاندار کرمان گفت: این حرکت ها سبب خواهد شد که گردشگری استان کرمان به سطح استان های جذاب کشور برسد و استان کرمان به سمت رونق گردشگری در حال حرکت است ضمن آنکه کمترین هزینه ها را در این حوزه توسط دولت انجام داده ایم.

وی افزود: بازار قلعه محمود باید بازسازی شود و تحرک حوزه شهرداری را در این زمینه می‌طلبد و این کار می‌تواند رونق صنایع دستی در این بازار را به دنبال داشته باشد.

رزم حسینی اظهار کرد: تا زمانی که بنده در مسند استانداری کرمان هستم برای تعالی شهر کرمان کوشش خواهیم کرد و هیچ منتی نخواهم داشت و با تعامل از این ظرفیت ها استفاده می کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به طرح تفصیلی میدان آزادی شهر کرمان بیان کرد: ورودی شهر کرمان نیازمند اِلِمان است و در همه کشورهای دنیا در حال ساخت تاریخ هستند و شهرداری و شورای می توانند به پیوست پروژه های شهر که در حال اجرا هستند، این موضوع را اضافه کنند تا زمانی که تجهیزات پیمانکار در کرمان وجود دارد، این اِلِمان ساخته شود.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان در ادامه با اشاره اجرای اقتصاد مقاومتی در سراسر استان کرمان اظهار کرد: تاغ زارهای اطراف شهر کرمان مانند جنگل قائم، جنگل دست ساز طبیعی است که برای گردشگران خارجی جاذبه گردشگری است و شهرداری می تواند با معماری زیبا، کمپ هایی را در این مجموعه ایجاد و به عنوان یک پارک گردشگری منحصر به فرد در خاورمیانه راه اندازی کند و اگر این پروژه خوب طراحی شود به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور مطرح خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم در دولت یازدهم جلوگیری از حاشیه‌نشینی در کرمان بود، عنوان کرد: در این طرح مقابله و حاشیه نشینی را متوقف کردیم و شورای شهر اجازه ندهد این پدیده ادامه و حاشیه‌نشینی شهر کرمان گسترش پیدا کند و نکته مهم این است که شهر کرمان در ارتفاع گسترش پیدا کند.

وی افزود: برای آینده حمل و نقل شهر کرمان فکر کنیم امیدوارم در این زمینه نیز آثار و کارنامه درخشانی از این دوره شورا باقی بماند. زیرا در چشم به هم زدنی فرصت خدمت تمام می شود.

رزم حسینی تصریح کرد: مترو تجربه موفق جهانی و ایران است اما کرمان از این موضوع جا مانده و این مهم نیز در اختیار شورای شهر است.

وی اظهار امیدواری کرد: طرح مطالعاتی اولیه متروی شهر کرمان با 1500 میلیارد تومان انجام شده اما متاسفانه رها شده است توسط شورای پنجم مجدد در جریان قرار گیرد.

استاندار کرمان اظهار کرد: لنگرگاه توسعه جنوب شرق کشور، کرمان است و تراموا و BRT با توجه به کم عرض بودن خیابان‌های شهر کرمان ظرفیت ندارد. مترو صنعت سبز در دنیا است و دولت نیز در این راستا کمک خواهد کرد.

رییس شورای تامین استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه طرح ساماندهی افاغنه در دولت و مجلس در دست مطالعه است و کرمان نیز کلید این کار است، بیان کرد: این موضوع مشکل کشوری است و تنها مختص کرمان نیست. امیدواریم لایحه ساماندهی افاغنه در سال جاری برای استان کرمان به تصویب برسد. اما در کوتاه مدت شهرداری کرمان برای این ساماندهی اقدامات لازم را انجام داده، نقاط بحرانی را شناسایی و جابجایی صورت گیرد.

رزم حسینی در پایان از وحدت رویه و همدلی بین اعضای شورای شهر کرمان تقدیر کرد.

901

کد خبر: 921289

وب گردی

وب گردی