شفر: بازیکنان ماشین نیستند که هر دو سه روز یک‌بار بازی کنند/ تاکنون این همه شایعه و کامنت‌ بی‌معنا ندیده‌ بودم

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه باید در نیمه اول ۴-۳ گل به گسترش فولاد می‌زدیم، گفت: بازیکنان ماشین نیستند که هر دو سه روز یک‌بار بازی کنند.

به گزارش ایسکانیوز، وینفرد شفر پس از تساوی یک - یک تیمش مقابل گسترش فولاد تبریز گفت: در نیمه اول شانس کافی برای گل زدن داشتیم و اگر این اتفاق می افتاد، سه بر صفر یا چهار بر صفر نیمه اول را تمام می‌کردیم. وقتی از فرصت‌ها استفاده نکنید، این اتفاق هم می‌افتد.

وی افزود: تنها یک گل برای نیمه اول کافی نبود و اگر از موقعیت‌های تان استفاده نکنید، اتفاقات دیگری می‌افتد و این از جذابیت‌های فوتبال است. هر چقدر زمان می‌گذشت، کار سخت‌تر می‌شد. در نیمه دوم فرصت‌هایی داشتیم که استفاده نکردیم و نتیجه یک بر یک شد. می‌توانم بگویم این تساوی نتیجه بدی نبود.

سرمربی استقلال تصریح کرد: بازی یک بر یک تمام شد و به اندازه کافی فرصت داریم تا تیم را برای آینده بهتر و قوی‌تر کنیم. 7 ماه است اینجا حضور دارم و چندین بازیکن مصدوم داریم. امروز تیام را برای بازی هفته آینده برابر الهلال عربستان که حساس است، تست کردیم. برای ما مهم است که به عنوان تیم اول صعود کنیم. الان فکرم درگیر بازی برابر الهلال است.

شفر ادامه داد: می‌دانید مقابل الهلال روزبه چشمی و امید ابراهیمی را نداریم و کارمان سخت است. باید جایگزین آنها را پیدا کنیم. فردا راهی کویت شده و کارمان را برای دیدار دشوار برابر الهلال شروع خواهیم کرد.

وی بار دیگر با اشاره به تساوی تیمش برابر گسترش فولاد خاطرنشان کرد: می‌خواستیم بازی را عوض کنیم و در سه، چهار صحنه پاس‌های خوبی به همدیگر دادیم و دریبل می‌زدیم، اما در ادامه پاس‌های خوبی ندادیم. باید تغییراتی صورت بگیرد تا موفق شویم.

شفر در خصوص فرا رسیدن سالگرد قهرمانی استقلال در آسیا گفت: اول از همه بابت این خبر از شما تشکر می‌کنم. همه دستیارانم و تیمم عاشق استقلال هستیم و تلاش خود را برای موفقیت این تیم به کار می‌بریم. ما با قلب‌مان برای استقلال کار می‌کنیم و تیم اول گروه‌مان در لیگ قهرمانان آسیا هستیم. شرایط تیم نسبت به گذشته بهتر شده است. باید از هواداران‌مان تشکر کنم که در دیدارهای گذشته حمایت‌مان کردند. می‌خواهیم قلب‌مان را به آنها تقدیم کنیم. 90 دقیقه دیگر در آسیا در پیش و به سه امتیاز آن نیاز داریم.

سرمربی استقلال ادامه داد: من سال‌های زیادی مربی هستم و تاکنون این همه شایعه و کامنت‌ بی‌معنا ندیده‌ بودم. فکر می‌کنم گروهی پشت این مسائل هستند. ما هفت ماه است استقلال را از رده پایین به بالا برده‌ایم و نمی‌خواهیم گروهی یک هفته‌ای ما را پایین بکشند و مزد زحمات‌مان را هدر بدهیم. کسانی که برای استقلال کار می‌کنند، باید به شایعات لبخند بزنند. شایعاتی در برخی از رسانه‌ها نوشته می‌شود که نام نویسنده مشخص نیست و من به آن نوشته لبخند می‌زنم.

وی ادامه داد: در 7،8 ماه گذشته، ارزش بازیکنان استقلال در ترانسفرمارکت حدود 9 میلیون دلار بود، اما الان به 17، 18 میلیون دلار رسیده است. این کار، حاصل تلاش اعضای تیم است. استقلال هفت ملی‌پوش دارد و کارلوس کی‌روش هم باید بابت حضور ملی‌‌وشان خوشحال باشد. پرسپولیس و یکی دو تیم دیگر هم ملی‌پوشان خوبی دارند. مطمئنم تیم ملی می‌تواند عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشد. فوتبال می‌تواند وجهه خوبی از ایران در دنیا باشد.

شفر در واکنش به این سؤال که به نظر می‌رسد تیمش خسته است، گفت: من از ابتدا گفتم تبریز شهر بسیار زیبایی است! زمانی که می‌خواهید وارد مسابقات شوید، چند هفته برای آماده‌سازی و اردوهای بدنسازی فرصت دارید؟ وقتی ما آمدیم، آمادگی بازیکنان کامل نبود. بازیکنان با حداکثر تلاش خود به میدان می‌رفتند، اما کافی نبود. فکر می‌کنید چرا آلمان در جام جهانی قهرمان شد؟ چون از اولین بازی تا آخرین بازی از نظر ذهنی آماده بود. وقتی بازیکن آماده باشد، به او کمک می‌کند که از نظر ذهنی در زمین آماده باشد.

سرمربی استقلال افزود: وقتی من آمدم، تنها سرور جپاروف به عنوان غیر ایرانی بازی می‌کرد و بقیه بازیکنان ایرانی بودند. طبیعی بود که با شرایط باید کنار می‌آمدیم. وقتی خانه‌ای می‌خواهید بسازید، باید پایه آن را آماده کنید. وقتی من به استقلال آمدم، پایه آن آماده نبود. اگر می‌خواهید در رده‌های بالای آسیا باشید، نه تنها چند بازیکن، بلکه باید 20 بازیکن آماده باشند. اینطور نباشد که امید ابراهیمی و چند ملی‌پوش خوب باشند و به مسافرت‌هایی چون اتریش رفته و بیایند و بازی کنند. برای داشتن تیم خوب زمان لازم است. زمانی بوده که استقلال در رده‌های بالای آسیا قرار داشته، اما الان در بین راه هستیم و راه سختی هم در پیش داریم.

وی در مورد فشردگی بازی‌ها و وضعیت بازیکنان تیمش گفت: امیدوارم مصدومان ما مثل برزای و اسماعیلی برگردند و شرایط خوبی داشته باشند. نمی‌خواهم علیه فدراسیون حرف بزنم. بازیکنان ماشین نیستند که بتوانند هر دو سه روز یک‌بار بازی کنند، چه در تیم‌های باشگاه‌های و چه در تیم‌های ملی. اگر از بازیکنانی مانند روزبه چشمی و امید ابراهیمی در بعضی از بازی‌ها استفاده می‌کردیم مصدوم می‌شدند و چه بسا جام جهانی را از دست می‌دادند. مجبور شدیم ملی‌پوشان‌مان را مقابل نفت استراحت بدهیم. خیلی خوشحالم ملی‌پوشان زیادی دارم، اما اگر بازیکنان ما بازی می‌کردند مصدوم می‌شدند و جام جهانی را از دست می‌دادند. فدراسیون به ما گفته که این برنامه در دوره مربی قبلی تأیید شده است، اما من آن را ندیده بودم. در هر صورت طبیعی است که باید هر روز یک چیز جدید یاد بگیریم و من هم این را دوست دارم.

601

کد خبر: 921326

وب گردی

وب گردی