کشف ۹.۵ تن انواع مواد مخدر در هفته دوم فروردین

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۹ تن و ‏‏۵۰۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز اسداله هادی‌نژاد گفت: مجموع کشفیات در هفته اخیر، ۹۵۰۷ کیلوگرم بوده که نسبت به هفته گذشته که ۷۰۴۱ کیلوگرم بود ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۷۳۵۶ کیلوگرم بوده است که ۷۷. ۴ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز ۱۷۷۱ حشیش، ۷۱. ۹ کیلوگرم هروئین، ۱۹ کیلوگیرم مورفین،، ‏‏ ۱۸ کیلوگرم شیشه، ۱۶ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، ۷۶۶۹ عدد قرص روانگردان و ۲۶۹ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد از مجموع ۷۶۶۹ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۳۵۰۰ عدد مربوط به استان آذربایجان غربی، ۲۲۴۰ عدد استان تهران و ۱۵۸۸ عدد استان فارس و مابقی مربوط به استان‌های گیلان، خراسان شمالی، همدان، کردستان، هرمزگان و کیش است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۴۸۶ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۶. ۳ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۷۸. ۲ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به ۶ استان کشور می‌باشد، ‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۲۱۹۲ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۳ درصد کشفیات کشور است و استان خراسان رضوی با ۱۵۵۳ کیلوگرم، کرمان با ۱۱۲۹ کیلوگرم، هرمزگان با ۸۶۵ کیلوگرم، یزد با ۸۶۳ کیلوگرم، فارس با ۸۳۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

هادی‌نژاد افزود: سهم کشفیات ۳ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور با کاهش اندکی نسبت به رقم ۴۹. ۱ درصدی هفته قبل به ۴۴. ۱ درصد از مجموع کشفیات کشور رسیده است.

وی در پایان گفت: طی این مدت، ۱۵۰ دستگاه خودرو، ۱۵ دستگاه موتورسیکلت، ۴ قبضه سلاح و ۳۳۰ دستگاه موبایل توقیف شد.

مهر

700

کد خبر: 921331

وب گردی

وب گردی