نامه‌های بازیگر شهید به همسرش در «پرتره» شبکه مستند

در سومین قسمت از ویژه برنامه «پرتره»، مستند «ابراهیم در آتش»، پرتره‌ای از زنده‌یاد سید محمد ابراهیم اصغرزاده به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، در سومین روز از هفته هنر انقلاب، مستند «ابراهیم در آتش» مهمان ویژه برنامه «پرتره» خواهد بود. این مستند، پرتره‌ای از زنده‌یاد ابراهیم اصغرزاده بازیگر و فیلمساز معاصر است که به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی و تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه تولید شده است و ساعت 18 روز پنج‌شنبه 23 فروردین ماه از شبکه مستند پخش خواهد شد.
مهمان این قسمت از برنامه، اصغر نقی‌زاده، بازیگر معروف کشور است که پیرامون شخصیت هنری زنده یاد اصغر‌زاده صحبت خواهد کرد.
مستند «ابراهیم در آتش» بر اساس نامه‌های شهید اصغرزاده به همسرش، خانم خدامی تولید شده است و نگاهی متفاوت به زندگی شخصی و هنری یک فیلمساز و بازیگر معروف دهه 70 و 80 است. راوی این مستند، سحر دولتشاهی، بازیگر سینما و تلویزیون است.
ابراهیم اصغر‌زاده بازیگر، فیلمساز، تصویربردار و کارگردان ایرانی بود. او را باید از دستیاران امین ابراهیم حاتمی‌کیا دانست که در بیشتر آثار او همچون «مهاجر»، «بوی پیراهن یوسف»، «از کرخه تا راین»، «خاکستر سبز» و ... به عنوان دستیار کارگردان حضور داشت.
او هم‌چنین بازیگر نقش اول فیلم «مهاجر» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بود. این مستندساز، در زمستان 1362، در عملیات «خیبر» از ناحیه فک مجروح شد و در نهایت در روز بیست و سوم بهمن 1380 در سانحه سقوط هواپیما در حوالی خرم آباد به کاروان هم رزمان مهاجرش پیوست.
ویژه برنامه هفت قسمتی «پرتره»، محصول سازمان سینمایی حوزه هنری است که به تهیه‌کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی سید مهدی موسوی و صادق شهربانویی تولید شده است.
این برنامه به مناسبت هفته هنر انقلاب و به منظور گرامیداشت چهره‌های هنرمند انقلابی از روز سه‌شنبه 21 فروردین ماه هر شب ساعت 18 به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
500
کد خبر: 921378

وب گردی

وب گردی