دارو گران نمی‌شود/ مردم نگران تهیه داروهای حیاتی نباشند

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از عدم افزایش قیمت دارو و نبود هیچگونه مشکلی برای تهیه داروهای حیاتی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از سازمان برنامه و بودجه، سعید نمکی درباره تامین دارو پس از تک نرخی شدن ارز، اظهار داشت: پس از تک نرخی شدن قیمت ارز اضطرابی در اذهان هموطنان نسبت به افزایش قیمت داروهای تولید داخل و وارداتی ایجاد شده است.

او افزود: لازم به توضیح است که ۳۵ تا ۴۰ درصد قیمت تمام شده داروهای تولید داخل را مواد اولیه و مابقی این قیمت را بسته بندی و اقلام جانبی تشکیل می دهد.

معاون توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه توضیح داد: در همین راستا مردم باید استحضار داشته باشند که از مدت ها پیش اقلام جانبی و بسته بندی مورد نیاز برای تولید داروهای تولید داخل، از طریق ارز آزاد با قیمت ۴۵۰۰ تومان تهیه می شد که با توجه به مصوبه جدید از این به بعد با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری خواهد شد.

نمکی ادامه داد: برهمین اساس به دلیل افت قیمت دلار و به تبع کاهش هزینه تمام شده اقلام جانبی و از سویی افزایش ۱۰ درصدی هزینه تولید داخل (افزایش قیمت ارز مبادله از ۳۸۰۰ به ۴۲۰۰ تومان) قیمت تمام شده دارو تولید داخل با مشکلی مواجه نخواهد شد.

او درباره داروهای وارداتی نیز اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه ردیف خاصی برای تهیه داروهای وارداتی اساسی، بیماران خاص و داروهای حیاتی اختصاص داده است و این اطمینان را به مردم می دهد که هیچگونه مشکلی برای تهیه این داروها ایجاد نخواهد شد و هزینه جدیدی به سبد خانوار تحمیل نمی‌شود.

401

کد خبر: 931381

وب گردی

وب گردی