توضیحات گمرک ایران در خصوص انهدام باند قاچاق سازمان یافته خودروهای خارجی

گمرک ایران در خصوص انهدام باند قاچاق سازمان یافته خودروهای خارجی توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد : بنا بر اعلام گمرک شهید باهنر بندر عباس تشریفات گمرکی این خودروها قانونی بوده و به صورت قانونی به گمرک اظهار شده است .

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ناظر گمرکات استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: تشریفات گمرکی این خودروها قانونی بوده و در چارچوب مقررات پس از اخذ مجوزهای قانونی به گمرک شهید باهنر بندر عباس اظهار شده است.

علیرضا دشتانی با بیان این مطلب افزود: خودروها بدوا به صورت قانونی به گمرک اظهار و تشریفات اولیه برخی از آنها انجام و یا در حال طی نمودن مابقی تشریفات بود.

او ادامه داد: بنابر اعلام گمرک شهید باهنر بندرعباس تشریفات اولیه واردات قطعی 319 دستگاه خودروی سواری طی 12 فقره اظهارنامه در گمرک مذکور در حال انجام بوده و تشریفات نهایی کالای اظهارنامه های مربوطه در گمرک مزبور تمام نشده بود.

به گفته ناظر گمرکات استان هرمزگان دلایل و مستنداتی مبنی بر توقیف خودروهای مذکور به گمرک واصل نشده است.

دشتانی گفت: به استناد مواد 7، 38 و 105 قانون امورگمرکی امکان خروج کالا از آن گمرک امکان پذیر نبوده ؛ به دلیل اینکه تشریفات گمرکی این خودروها در مرحله پرداخت حقوق ورودی متعلقه بوده است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان به نقل از مدیر کل گمرک شهید باهنر توضیح داد: کالای موضوع اظهارنامه های مورد نظر در حال انجام تشریفات گمرکی و در مرحله پرداخت حقوق ورودی متعلقه بوده و مجوزهای مربوط به ترخیص این خودروها نیز توسط سازمان های ذیربط اخذ گردیده است.

او افزود: مجوز ورود این خودروها در سامانه جامع امور گمرکی بارگذاری شده و تخلف از مقررات از سوی هیچ مرجعی رسما به گمرک گزارش نگردیده است.
همچنین دلایل و مستندات مبنی بر توقیف خودروهای مذکور به گمرک واصل نشده است.

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 931403

وب گردی

وب گردی