قاسمی: برخی کشورهای منطقه دشمن مشترک امت اسلامی رافراموش کرده اند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با رد اتهامات مطرح شده در بیانیه کمیته چهارجانبه عربی، این اتهامات را واهی، بی‌اساس و ناشی از توهم و توهین‌آمیز خواند.

به گزارش ایسکانیوز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با رد صریح اتهامات مطرح شده در بیانیه هشتمین نشست کمیته وزارتی چهارجانبه عربی که در حاشیه نشست‌های مقدماتی اجلاس سران اتحادیه عرب برگزار شد، این اتهامات را واهی، بی‌اساس و ناشی از توهم و توهین‌آمیز خواند.

بهرام قاسمی با اشاره به مبنا قرار دادن رویکرد خصمانه و مخرّب برخی افکار هدایت‌کننده و نادرست در این بیانیه، از این که برخی کشورها همچنان از سر ناآگاهی بر موضع دشمنی و استمرار حرکت اشتباه فرسایشی خود در مقابل جمهوری اسلامی ایران اصرار می‌ورزند و دشمن اصلی و مشترک امت اسلامی را به فراموشی سپرده‌اند، ابراز تأسف کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: تمام موارد مذکور در بیانیه کمیته چهارجانبه عربی که با حضور دبیرکل اتحادیه عرب برگزار شده است، دروغ، بی‌پایه و اساس و ادامه روندی است که متأسفانه منطقه را بیش از پیش از رسیدن به ثبات و آرامش دور می‌کند.

قاسمی در پایان ابراز امیدواری کرد، اجلاس سران اتحادیه عرب که قرار است طی چند روز آینده برگزار شود، بتواند در شناخت عوامل موثر و اصلی ثبات‌زا در منطقه به دور از معیارهای چندگانه به شناختی عمیق و دقیق از علل بحران‌های کنونی و با واقع‌بینی مبتنی بر تاریخ سیاسی منطقه در جهت همگرایی کشورهای عربی و اسلامی گام بردارد.

305

کد خبر: 931512

وب گردی

وب گردی