همکاری‌های حمل و نقلی و گردشگری ایران و پاکستان باید توسعه یابد

وزیر راه و شهرسازی بر افزایش همکاری بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان بر اساس قرارداد خواهرخواندگی تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان در سفر به پاکستان اهداف سفر خود را توسعه همکاریهای دو کشور در تمامی مدهای حمل و نقل و گردشگری عنوان و در دیدار با وزیر کشتیرانی و دریانوردی پاکستان بر افزایش همکاری بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان بر اساس قرارداد خواهرخواندگی تاکید کرد.

عباس اخوندی دیروز در راس هیات عالی‌رتبه برای انجام سفر ۳ روزه به پاکستان وارد اسلام‌آباد پایتخت این کشور شد. عباس آخوندی و هیات‌همراه در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی بی‌نظیر بوتو اسلام‌آباد مورد استقبال مسوولان ارشد وزارت دریانوردی و کشتیرانی پاکستان و نیز سفیر کشورمان در پاکستان قرار گرفتند.

آخوندی در بدو ورود به پاکستان گفت: ما در تمامی شقوق حمل و نقل؛ دریایی، ریلی، زمینی و هوایی، ارتباطات بسیار گسترده‌ای با پاکستان داریم.

وزیر راه و شهرسازی هدف از سفر خود به پاکستان را توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه حمل و نقل و گردشگری عنوان کرد و افزود: برای آنکه بتوانیم در چهار مد حمل و نقلی؛ ‌ دریایی، ریلی، زمینی و هوایی ارتباطات مان را با کشور پاکستان هم در حوزه بار و هم در حوزه مسافر و همچنین گردشگری توسعه دهیم به پاکستان سفر کرده ام.

او تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم به توافقات خوبی با پاکستان در اهداف خود دست یابیم.

توسعه همکاری‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و نیز بازدید از بنادر کراچی و عزیمت به بندر گوادر اصلی‌ترین ماموریت عباس آخوندی در سفر به پاکستان است.

آخوندی که به همراه هیاتی ۲۰ نفره در حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی به اسلام‌آباد سفر کرده است در نخستین برنامه خود با وزیر امور کشتیرانی و دریانوردی پاکستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار بر راه اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بنادر چابهار و کراچی به منظور توسعه ترانزیت و گردشگری بین دو کشور تاکید شد.

او در این دیدار گفت: همکاری‌های بین بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان باید بر اساس قرارداد خواهرخواندگی بین دو بندر افزایش یابد.

گفتنی است، ایران و پاکستان با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز خاکی و آبی از ظرفیت بالای حمل و نقل به ویژه در بخش ترانزیت برخواردارند. ظرفیتی که دو کشور می‌توانند با همکاری یکدیگر در ترانزیت کالا بین آب‌های آزاد و کشورهای آسیای میانه از آن استفاده کنند.

402

کد خبر: 931545

وب گردی

وب گردی