هزینه ماموریت‌های بیمه سلامت بیش از اعتبار آن است

وزیر بهداشت تاکید کرد: یکی از گرفتاری‌های مهم بیمه این است که ماموریت‌هایی برایش تعریف می‌شود که هزینه آن بیش از اعتبار در نظر گرفته شده است. با این وجود امیدوارم دولت و مجلس حمایت کنند تا بتوان طی چند سال آینده به اهدافمان دست یابیم

به گزارش ایسکانیوز، سید حسن هاشمی در دیدار با مدیران و پرسنل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: فرهنگ بیمه در کشور باید ارتقا یافته و سازوکاری تعبیه شود که پرداخت حق بیمه و مالیات سلامت به درستی صورت گیرد. موضوع بیمه، بسیار مهم است و باید یاد بگیریم که در این حوزه چه اقدامی انجام دهیم و شرکای کاری و دانشگاها را نیز با خود همراه کنیم. مدیریت در هزینه و کیفیت، در اولویت‌ اقداماتی است که باید در بیمه سلامت مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: لازم است برای جلوگیری از انجام خدمات غیر ضروری، موضوع بازنگری و بحث الکترونیکی شدن فعالیت‌ها را با سرعت و دقت کافی دنبال کرد. برای جلوگیری از اقدامات سلیقه‌ای بیمه‌ها، باید این حوزه را از نظر علمی مجهز کرد. این موضوع باید از بیمه سلامت آغاز و به سایر بیمه‌های درمانی کشور تسری یابد؛ بنابراین لازم است این سازمان با بهبود ارائه کیفیت خدمات کاستی های خود را جبران کرده و از تجربه دیگر کشورها بهره مند شود تا بتوانیم به سمت تشکیل سازمانی قدرتمند حرکت کنیم.

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت با بیان اینکه بودجه‌ای که به بیمه سلامت اختصاص داده شده واقعی نیست، افزود: یکی از گرفتاری‌های مهم بیمه این است که ماموریت‌هایی برایش تعریف می‌شود که هزینه آن بیش از اعتبار در نظر گرفته شده است. با این وجود امیدوارم دولت و مجلس حمایت کنند تا بتوان طی چند سال آینده به اهدافمان دست یابیم. همچنین امیدواریم در سال ۹۷ سازمان بیمه سلامت نسبت به بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است، تا حد امکان بدهی نداشته باشد.

ایسنا ۷۰۵

کد خبر: 931550

وب گردی

وب گردی