اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی/احتمال کاهش دما در نواحی سردسیراستان به کمتر از صفر درجه

هواشناسی خراسان رضوی برای روزهای آینده در سطح استان کاهش شدید دما، افزایش سرعت وزش باد و بارش باران و برف پیش‌بینی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، بنا بر اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از امروز (جمعه) استان تحت تاثیر امواج سامانه ناپایدار جوی فعال در نواحی غربی کشور قرار خواهد گرفت که انتظار می‌رود با گسترش و تقویت این سامانه تا اواسط هفته آینده ضمن کاهش محسوس دما شاهد افزایش سرعت وزش باد، افزایش ابرناکی و بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ در سطح استان باشیم.

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها به شکل رگبار توام با رعدوبرق، با احتمال بارش تگرگ، باشد که احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان بویژه طی روزهای شنبه و یکشنبه وجود خواهد داشت.

از اواخر وقت روز یک‌شنبه انتظار می‌رود بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی به شکل باران و برف انجام گیرد.

فعالیت این سیستم با نفوذ جریانات شمالی همراه است که کاهش محسوس بین 10 تا 15 درجه‌ای دما را نیز در پی خواهد داشت به طوری که پیش‌بینی می‌شود در اوایل وقت روز دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده دمای حداقل در نواحی سردسیر و کوهستانی استان به صفر و کمتر از صفر درجه سلسیوس نیز برسد.

طی فعالیت این سیستم جوی احتمال اختلال در سیستم حمل‌ونقل استان به علت بارش باران، در محورهای سردسیر بارش برف و باران، تشکیل مه و کاهش دید هم‌چنین وزش باد نسبتاً شدید وجود دارد.

کد خبر: 931565

وب گردی

وب گردی