مهم ترین اخبار علم و فناوری در هفته ای که گذشت

گزیده اخبار علم و فناوری در هفته ای که گذشت بیشتر به مسأله ی فیلترینگ تلگرام و ضرورت توقف بخشنامه ی وزارت علوم پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهمترین رویدادهای علم و فناوری در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

کارآفرینی جوانان بخشی از خدمت سربازی می شود

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: باید پایش کنیم که کشور به چه مهارت هایی، در چه استان ها و با چه دیدگاهی نیاز دارد و بر مبنای آن آموزش هایی را در دوران سربازی را تعریف کنیم که مقداری از مدرک گرایی فاصله بگیریم.

کمتر از 20 روز دیگر تلگرام فیلتر می شود/ اکانتی که در توییتر به نام من ساخته شده جعلی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: کمتر از 20 روز دیگر تلگرام فیلتر خواهد شد هم چنین شخصی وجود دارد که با اسم و عکس من در توییتر اکانت ساخته و آن اکانت جعلی است که من امروز با خبرگزاری خانه ملت صحبت کردم و این اکانت جعلی صحبت های من را در توییتر گذاشت.

تسهیلات بانکی تشویقی جهت اشتغالزایی سربازان / مشمولان دکتری به عنوان استاد در طرح مهارت آموزی سربازان خدمت می کنند

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان گفت: قصد داریم مهارت هایی را به سربازان آموزش دهیم که اشتغال پذیر باشد تا بعد از ترخیص از خدمت با آن مهارت بتوانند به سمت اشتغال برود و برای اینکه این اشتغال بهتر و موفق تر صورت گیرد تسهیلاتی از جمله تسهیلات بانکی برای سربازان پس از خدمت در نظر گرفته ایم.

نقش کلیدی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در توجه به کالای ایران‌ساخت

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: توسعه کسب وکارهای دانش‌بنیان که مهم‌ترین لازمه حمایت از کالای ایرانی است با رونق و توسعه کسب و کارهای استارتاپی و دانش‌بنیان حوزه خدمات و فناوری اطلاعات و ارتباطات اتفاق می‌افتد.

ایران جزو چهار کشور برتر جهان در پیوند مغز استخوان

پزشکی ایران در زمینه پیوند مغز استخوان در سطح بین‌المللی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد به طوری که مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شریعتی سالانه حدود 450 پیوند انجام می‌شود. این مرکز یکی از سه مرکز بزرگ دنیا در زمینه پیوند مغز استخوان است. در این مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شریعتی پیوند بیش از 70 نوع بیماری انجام می‌شود، درصورتی‌که اگر این پیوند‌ها در خارج از کشور انجام شوند بین 500 هزار تا یک‌میلیون دلار هزینه‌دارند که البته نوع پیوندها متفاوت است.

بررسی ابعاد فرهنگی حمایت از کالای ایرانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دستگاه های متعدد در حوزه فرهنگ مانند صدا و سیما، آموزش و پرورش و... می توانند نقش جدی برای ایجاد عزم ملی در این زمینه داشته باشند و پیش نویس تقسیم کار دستگاه ها در این زمینه در جلسه بعد به تصویب خواهد رسید.

آخرین دستاوردهای پزشکی آکادمیک در زمینه های عفونی و غدد ارائه می شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی گفت: مأموریت اصلی دانشگاه آموزش است و برای اینکه این هدف اجرایی شود علاوه بر کلاس های درس باید از این گونه همایش ها استفاده شود که از تجربیات و تحقیقات محققان دنیا بهره مند شویم.

اختلالاتی در حوزه اقتصاد می تواند امنیت ملی را هم تحت تاثیر قرار دهد

دکتر محمد خوش‌چهره اقتصاددان و عضو هیات‌ علمی دانشکده‌ اقتصاد دانشگاه تهران گفت: حوزه اقتصاد حوزه مهمی است و دانشگاه در تشخیص حوزه اقتصاد باید به کمک بیاید هم چنین یکی از مهم ترین اختلالات حاصل از ضعف اقتصاد و اثر گذاری آن بر امنیت ملی لشکر بیکاران است که می تواند اختلالات امنیتی، اجتماعی و اخلاقی را در جامعه بوجود آورد و متعاقبا درحوزه فرهنگ هم فقر منشا بسیاری از مشکلات می تواند باشد و پدید آورنده ضد فرهنگ باشند.

اجرای بخشنامه وزارت علوم، باعث توقف در پیشرفت علمی کشور خواهد شد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ی مجلس شورای اسلامی و رئیس پیشین دانشگاه فرهنگیان گفت: روندی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیش گرفته است محدود کردن گشایش ها و جهش های علمی در کشور است.

به جای محدودیت باید تب مدرک گرایی را در کشور مدیریت کرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نمی توان دانشگاه ها را محدود کرد که با اجبار تحصیلات تکمیلی را تعطیل کنند چون وقتی دانشجویان علاقمند هستند و پس از فراخوان ها کنکور دکتری تعداد زیادی ثبت نام می کنند یعنی ظرفیت برای پذیرش دوره ی دکتری وجود دارد اما باید بررسی کرد که دانشجویان با چه هدفی وارد دوره ی دکتری می شوند.

طرح مهارت افزایی سربازان یک فرصت طلایی است / دانشگاه های مهارتی در خدمت طرح مهارت افزایی سربازان

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان گفت: دانشگاه علمی کاربردی برای سربازان دیپلم و بالاتر است که بتواند به سربازان، پودمان مهارتی یاد دهد و دانشگاه فنی و حرفه ای برای کسب مهارت هنرستانی ها استفاده می شود.

همه گوشی های همراه از 31 فروردین باید رجیستر شوند

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام اینکه آخرین مرحله طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم کارت موسوم به رجیستری از 31 فروردین ماه اجرا می شود، گفت: با اجرای آخرین مرحله این طرح تمامی نشان های گوشی تلفن همراه موجود در بازار از جمله سامسونگ مشمول این طرح می‌شوند.

202

کد خبر: 931636

وب گردی

وب گردی