نشست کارگروه منطقه ای استانداران در مشهد برگزار شد

نشست کارگروه استانداران منطقه پنجم کشور روز جمعه با حضور معاونان وزارت کشور در محل استانداری خراسان رضوی واقع در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون سیاسی وزیر کشور در این خصوص گفت: این نشست یک روزه با حضور استانداران خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان به میزبانی مشهد با حضور سه معاون سیاسی، امنیتی و اقتصادی وزار کشور برگزار شده است.
اسماعیل جبارزاده افزود: اکنون توسعه امری منطقه ای شده و باید استانها از توسعه نقطه ای و محلی عبور کنند. برگزاری چنین نشستهایی برای استانهایی که مرزهای خارجی و مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشترک دارند ضروری است.
وی ادامه داد: در این نشست برنامه هایی که می بایست استانهای منطقه پنجم کشور در بخشهای مختلف اقتصادی، امنیتی، گردشگری، اجتماعی و سیاسی برای هم افزایی بیشتر داشته و مکمل یکدیگر باشند تدوین و نهایی می شوند.
معاون وزیر کشور گفت: همچنین امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان 'حمایت از کالای ایرانی' نامگذاری شد و 6 استان منطقه پنجم کشور می توانند برای تحقق شعار سال با تشکیل بانک اطلاعاتی از ظرفیتهای استانها و از تولیدات یکدیگر بهره گیرند و به نوعی یکدیگر را پشتیبانی کنند.
وی افزود: این 6 استان با اجرای یک برنامه مشترک می توانند برندهای مشترکی ایجاد کنند و با توجه به نزدیکی فرهنگ، شرایط اقتصادی و اجتماعی می توانند کارهای بزرگی را در بخشهای کشاورزی، صنعتی و گردشگری به ویژه معدن انجام دهند.
جبارزاده ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت قابل توجه و غالب اقتصادی مشترک 6 استان منطقه پنجم کشور بخش معدن است در نشست امروز استانداران تصمیمات مناسبی برای استفاده مشترک از این ظرفیتها گرفته شد. وزارت کشور هم نهایت پشتیبانی را از برنامه های مشترک این استانها خواهد کرد تا آنها بتوانند امسال برنامه ها و اهدافی را که برای توسعه منطقه ای در نظر گرفته اند به نحو احسن انجام دهند.

منبع: ایرنا

305

کد خبر: 931675

وب گردی

وب گردی