عربستان سعودی باز هم درباره یمن به ایران تاخت

در حالی که اتهام‌زنی‌های مقام‌های عربستان سعودی علیه ایران ادامه دارد، امروز جمعه ریاض مدعی شد «ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل، «به ایران و حوثی‌ها در یمن چراغ سبز نشان داد».

به گزارش ایسکانیوز، در ادامه ادعاها و اتهام‌زنی‌های ضد ایرانی مقام‌های عربستان سعودی، روز جمعه ریاض ادعاهایش درباره مواضع تهران در قبال یمن را تکرار کرد.

حملات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی به یمن از یک سو و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمنی‌ها با حمایت غربی‌ها از ریاض همچنان ادامه دارد و ریاض همچنان ایران را مقصر بحران یمن می‌خواند.

به گزارش شبکه العربیه، دولت عربستان سعودی در بیانیه‌ای خطاب به شورای امنیت سازمان ملل از این شورا خواست که «ایران را در موضوع حملات موشکی حوثی‌ها پاسخگو کند».

در این بیانیه ادعا شده که «شکاف‌های موجود در سیستم‌های بازرسی در یمن، ایران را قادر کرده که موشک‌هایش را در اختیار حوثی‌ها قرار دهد».

عربستان سعودی همچنین ادعا کرده که «ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل به ایران و حوثی‌ها چراغ سبز داد».

ادعاهای تازه عربستان سعودی علیه ایران در حالی مطرح شده که ائتلاف سعودی-اماراتی با حمایت کشورهای غربی از 6 فروردین 1394 حملات همه جانبه علیه یمن را آغاز کرده و این حملات همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

305

کد خبر: 931696

وب گردی

وب گردی