حرم امام رضا(ع) در روز مبعث غرق در نور و شادی است

مشهدمقدس و به‌ویژه حرم منور رضوی در روز مبعث رسول گرامی اسلام(ص) غرق در نور و شادی است.

به گزارش ایسکانیوز، همزمان با سالروز مبعث رسول مکرم اسلام، حضرت محمد(ص)، حرم منور امام هشتم شیعیان در مشهدالرضا(ع) غرق در نور و شادی است.

ویژه برنامه‌های مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) در بارگاه منور رضوی از جمعه 24 فروردین‌ماه آغاز شده و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

شب گذشته، همزمان با شب مبعث، ویژه برنامه‌ای از ساعت 20 تا 22 در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد که در آن حجت‌الاسلام سید مهدی میرباقری به ایراد سخنرانی پرداخت و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی و شعرخوانی پرداختند. امروز نیز، همزمان با 27 رجب المرجب، سالروز مبعث ویژه برنامه‌ جشن باشکوهی با حضور عموم زائران از ساعت 10 تا 12 در حال برگزاری است.

در این ویژه برنامه حجت الاسلام سیدمهدی میرباقری به ایراد سخنرانی می‌پردازد و آقایان مبارز، سیدحجت بحرالعلوم و احمد واعظی، به مولودی‌خوانی و شعرخوانی و گروه سیرت النبی به سرودخوانی خواهند پرداخت.

سراسر حرم منور رضوی آذین بندی شده و زائران و مجاوران از نقاط دور و نزدیک خود را به بارگاه منور رضوی رسانده‌اند تا در این روز در جوار بارگاه منور رضوی، جشن و سرور مبعث رسول گرامی اسلام(ص) را برپا دارند.

آذین بندی اطراف حرم رضوی

همچنین در سالروز مبعث رسول گرامی اسلام(ص)، تمامی شهر مشهد غرق در آذین بندی و شور و شادی است و نشاط و پویایی خاصی به ویژه در خیابان‌های اطراف حرم منور رضوی به چشم می‌خورد.

در سراسر خیابان‌های مشهد مقدس به ویژه در اطراف بارگاه منور رضوی، ایستگاه‌های متعدد صلواتی برپا شده است و مجاوران بارگاه منور رضوی در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مناسبت مبعث رسول گرامی اسلام از جمله برنامه‌هایی است که در محافل مختلف در مشهدمقدس برای این روز تدارک دیده شده است.

901

کد خبر: 931739

وب گردی

وب گردی