جبهه مقاومت پاسخ این ترقه بازی‌ها را خواهد داد /حمله آمریکا به سوریه نمایشی و فاقد ارزش راهبردی و نظامی بود

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حمله آمریکا اقدامی نمایشی و فاقد ارزش راهبردی و نظامی بود، گفت: این ترقه بازی‌ها در عزم و اراده جبهه مقاومت خللی وارد نمی‌کند.

به گزارش ایسکانیوز،رضا نصیری مدرس دانشگاه و دکترای علوم سیاسی با اشاره به حمله جنایتکارانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: مسلما وضعیت «میدانی» پسا داعش برای دشمنان مشترک مردم و دولت سوریه مناسب نیست و هر روز که می‌گذرد،‌ مساحت بیشتری از سوریه تحت کنترل جریان مقاومت در می‌آید.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ضربه مهم جدید به محور آمریکایی تروریستی، پاکسازی غوطه شرقی است. جایی که پاشنه آشیل آمریکا، عربستان (جیش الاسلام)، ترکیه (جبهة‌ النصره) و سایر دشمنان را برای فشار بر «دمشق» را داشت. آزاد سازی غوطه آنقدر مهم بود که تل‌آویو و عربستان را بسیار نگران کرد.

نصیری ادامه داد: کل عملیات حدود یک ساعت بوده و فعلا متوقف شده لذا به نظر می‌رسد به دنبال رجز خوانی بسیار گسترده، آمریکا برای حفظ آبرو چنین اقدامی انجام داده و فعلا قصد و توان عملیات گسترده‌تر را ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا در حمله دیشب جرات حمله به مواضع ایران و روسیه را نداشته، گفت: بهانه استفاده از سلاح شیمیایی توسط آمریکا یک داستان نخ نما و قدیمی است و معمولا پس از هر موفقیت بزرگ ارتش سوریه و همیشه چند روز قبل از تشکیل جلسات شورای امنیت اتفاق می افتد و شک ندارم یک سناریوی از پیش تعیین شده و دست آمریکا، اسرائیل و عربستان در آستین این رویدادها است.

نصیری در ادامه به پدافند مناسب ارتش سوریه که موجب ساقط یا منحرف شدن بخشی از موشکهای مهاجم شد اشاره کرد و یادآور شد: در حملات دیشب بیش از 15 موشک پیشرفته آمریکایی و غربی توسط سوریه در آسمان رهگیری و منهدم شده است و بیشتر مراکزی که هدف قرار گرفته مراکز علمی است که پدافند هوایی قوی در آن وجود نداشته که این نشانه ناتوانی آمریکاست.

وی با بیان اینکه حمله آمریکا اقدامی نمایشی و فاقد ارزش راهبردی و نظامی بود، تاکید کرد: تجربه نشان داده است که اگر حملات نظامی آمریکا و اتحاد شومش در همین حد به پایان رسد در اراده ارتش و ملت سوریه و متحدان آن هیچ خللی ایجاد نخواهد شد و به سرعت آن مراکز بازسازی و عملیاتی خواهد شد همان گونه که در حملات موشکی 18 فروردین 96 که به فرودگاه نظامی شعیرات حمص سوریه شاهد آن بوده ایم.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: به نظر می‌رسد که هم اکنون بزرگترین نگرانی رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و عربستان واکنش هوشمندانه به این حملات غیر منطقی و وحشیانه توسط سوریه، روسیه، ایران و جریانات مهمی چون حزب‌الله لبنان و انصار الله یمن و همچنین گروه‌های جهادی در فلسطین باشد.

وی تاکید کرد: اگر تصمیم ترامپ این تاجر بزرگ آمریکا واقعا بر همین حملات محدود باشد مهمترین دغدغه او هم اکنون منافع مد نظرش است و بدون شک از ساعاتی دیگر لابی‌گران بین‌المللی و ریش سفیدان وابسته و دلار خور برای میانجی‌گری به درخواست‌های پشت پرده آمریکا به راه خواهند افتاد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،گفت: این ترقه بازی‌ها به هیچ‌وجه در عزم و اراده جبهه مقاومت برای نابودی تروریست‌ها خللی وارد نخواهد کرد و مطمئنا آنها را برای رسیدن به هدف استوارتر خواهد کرد و مطمئنیم جبهه مقامت در میدان پاسخ این ترقه بازی را خواهد داد.

204

کد خبر: 931777

وب گردی

وب گردی