جاده تبریز- اهر تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری می رسد

استاندار آذربایجان شرقی نسبت به بهره برداری از جاده تبریز- اهر تا پایان سال ۹۷ اظهار امیدواری کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مجید خدابخش بعد از ظهر شنبه در جریان بازدید بخشی از جاده تبریز، اهر و هریس اظهار داشت: این جاده از چندین جهت دارای اهمیت ویژه برای استان است، اول اینکه، مهم ترین راه دسترسی به شهرستان های هریس، اهر، هریس و ورزقان محسوب می شود.

وی ادامه داد: همچنین این محور اهمیت ویژه ای در زمینه دسترسی بین استانی دارد و از دیگر نیز در سال های گذشته تصادفات بالایی در این محور مشاهده شده است که ضرورت تکمیل پروژه را به خوبی نمایانگر می سازد.

خدابخش افزود: از سویی واحدهای تولیدی و معادن زیادی نیز در جاده های ورزقان و اهر وجود دارد که تکمیل هرچه سریع تر این راه می تواند در راستای دسترسی به این واحدها موثر باشد.

عملیات احداث ۴۸ کیلومتر باقیمانده جاده به سرعت دنبال می شود

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه طول این محور ۹۰ کیلومتر است، گفت: تا مهر ماه سال گذشته ۲۶ کیلومتر و در طول شش ماهه دوم سال گذشته نیز ۱۶ کیلومتر از این راه، راه اندازی و بهره برداری شده و هم اکنون ۴۸ کیلومتر از این محور در دست احداث است.

وی افزود: پیمانکاران ۴۸ کیلومتر باقیمانده همچنان مشغول هستند و تا آخر هفته نیز با پیمانکار اصلی این پروژه دیداری خواهیم داشت تا در جریان روند جزئیات آن قرار گیریم.

خدابخش با اشاره ای به افزایش تجهیزات مکانیکی در محور باقیمانده گفت: از طرف دولت محدودیتی در زمینه منابع مالی برای ساخت این جاده نداریم.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال این پروژه به طور کامل مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر: 931833

وب گردی

وب گردی