ادعای پنتاگون: همه موشک‌های آمریکا به اهداف موردنظر در سوریه برخورد کرده‌اند

به رغم انتشار تصاویر انهدام موشک‌های آمریکایی در حمله به سوریه، پنتاگون مدعی شد همه موشک‌ها به اهداف خود برخورد کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دقایقی پس از ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در توییتر در خصوص موفقیت آمیز بودن حمله موشکی بامداد امروز به سوریه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز مدعی شد همه موشک های این کشور به اهداف خود در سوریه برخورد کرده و به رغم انتشار تصاویر انهدام موشک های آمریکایی، هیچ یک از آنها به وسیله پدافند هوایی ارتش سوریه رهگیری و سرنگون نشده است.

«دانا دابلیو وایت»، سخنگوی پنتاگون، ادعا کرد برآوردهای اولیه نشان می دهد واشنگتن بدون هیچ مانعی از سوی دولت دمشق به اهداف خود دست یافته است.

وی ضمن اشاره به اینکه حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه به معنای تغییر سیاست واشنگتن در قبال دمشق نیست، مدعی شد در حمله های هوایی بامداد امروز، هیچ پاسخ نظامی از سوی ارتش سوریه دریافت نشد و پدافند هوایی ارتش سوریه نتوانست موشک های آمریکایی را رهگیری و سرنگون کند.

سخنگوی پنتاگون همچنین مدعی شد بخش عمده ای از تجهیزات نظامی و سازه های مرتبط با سلاح های شیمیایی سوریه در نتیجه حمله های موشکی آمریکا از بین رفته است.

پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، بیش از 100 موشک کروز شلیک شد که 71 فروند از آنها به وسیله پدافند هوایی ارتش سوریه و سامانه دفاع موشکی مستقر در این کشور منهدم شدند.

کد خبر: 931836

وب گردی

وب گردی