رکورد قیمتی اونس طلا در سال 2018 شکسته شد/ پیش بینی بازار طلا و سکه تا پایان هفته

رئیس اتحایه طلا و جواهر کشور گفت: در اوایل هفته قیمت سکه بازار داخلی به دو میلیون رسید اما با اعلام تک نرخی شدن ارز و نیز کاهش التهابات بازار، قیمت سکه حدود 250 هزار تومان ارزان شد.

محمد کشتی آرای، رئیس اتحایه طلا و جواهر کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به وضعیت معاملات بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت اشاره کرد و گفت: در اوایل هفته گذشته هر اونس طلا با قیمت 1330 دلار معامله شد اما در روزهای پایانی هفته به دلیل جنگ لفظی در منطقه خاورمیانه قیمت جهانی طلا به بالاتر از 1350 دلار در هر اونس طلا رسید که یک رکورد قیمتی را در سال 2018 تجربه کرد.

او به وضعیت بازار داخلی طلا و سکه در هفته گذشته اشاره و بیان کرد: در اوایل هفته قیمت سکه بازار داخلی به دو میلیون رسید اما با اعلام تک نرخی شدن ارز و نیز کاهش التهابات بازار، قیمت سکه حدود 250 هزار تومان ارزان شد.

کشتی آرای اظهار داشت: این روند تا روزهای پایانی هفته ادامه داشت و در صورت عدم افزایش قیمت اونس جهانی، نرخ طلا و سکه با کاهش بیشتری همراه می شد.

رئیس اتحایه طلا و جواهر کشور خاطرنشان کرد: در مجموع طی هفته ای که گذشت شاهد کاهش التهابات و همچنین کاهش نرخ طلا و سکه در بازار بودیم.

او پیش بینی خود از وضعیت بازار طلا و سکه طی هفته جاری را اینگونه بیان کرد: با توجه به وضعیت حاکم و نیز پیش فروش متنوع سکه با سررسید های مختلف توسط بانک مرکزی، ضمن از بین رفتن حباب قیمتی در بازار، نرخ سکه کاملا متعادل می شود.

به گفته کشتی آرا، هفته ای که گذشت پر نوسان ترین هفته بازار سکه و طلا بود و به نظر می رسد هفته جاری ثبات قیمتی بیشتری را در بازار تجربه کنیم.

او با اشاره به حباب قیمتی سکه، افزود: در حال حاضر میزان حباب قیمتی موجود در سکه مشخص نیست، حباب به عنوان تفاوت قیمت واقعی با قیمت عرضه شده است که طی دو روز گذشته روند قیمتی رو به کاهش و تا حدودی به دلیل کاهش التهابات وجود حباب قیمتی نامشخص بود.

401

کد خبر: 931837

وب گردی

وب گردی