۲۲ کشته در پی حمله عناصر تروریستی به پایگاه نظامی مصر در سینا

ارتش مصر اعلام کرد در پی حمله عناصر تروریستی به یک پایگاه نظامی در سینا، ۸ سرباز و ۱۴ مهاجم کشته شدند.

به گزارش ایسکانیوز، روز شنبه ارتش مصر اعلام کرد تروریست‌هایی که کمربند انفجاری با خود داشتند به یک پایگاه نظامی مصر در شبه جزیره سینا حمله کردند. در پی این حمله 14 مهاجم و 8 سرباز کشته شدند.

ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد هنگامی که نیروهای امنیتی از ورود این تروریست‌ها به داخل پایگاه نظامی جلوگیری کردند، آن‌ها دست به انجام عملیات انتحاری زدند.

ارتش مصر اعلام کرد: «نیروهای مسلح موفق شدند عملیات تروریستی بزرگی را خنثی کنند.» این تروریست‌ها که با گروه داعش نیز هم‌پیمان هستند از سال 2013 موجب مرگ صدها نفر از سربازان و افسران پلیس در منطقه سینا شده اند.

بر اساس آمار منتشر شده از جانب ارتش مصر، بیش از 100 تروریست و دستکم 22 سرباز در عملیات نیروهای مصری از تاریخ 9 فوریه کشته شده اند.

ارتش مصر پیش از این اعلام کرده بود در چند عملیات روزهای گذشته که به منظور از بین بردن تروریست‌هایی که در شبه جزیره سینا حضور دارند انجام شده است، 27 عنصر تروریستی به هلاکت رسیده اند.

گفته می‌شود 6 تن از این عناصر تروریستی در بمباران‌های هوایی علیه مکان اختفای آن‌ها کشته شده و 12 نفر دیگر نیز در تیراندازی نیروهای پلیس مصر به هلاکت رسیده اند. با این حال، ارتش مصر درباره چگونگی کشته شدن 9 تن دیگر از این مهاجمان اطلاعاتی منتشر نکرده است.

نیروهای امنیتی مصر همچنین 114 مظنون را دستگیر کرده و یک اردوگاه آموزشی را که شامل یک زمین تیراندازی، محیط آموزش نظامی و یک اتاق کنفرانس زیرزمینی بوده است را کشف و نابود کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 931842

وب گردی

وب گردی