گردباد آب زاهدان را قطع کرد / استقرار تانکرهای آبرسان برای زاهدانی ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: وقوع گردباد در سه راهی دشتک واقع در مسیر زابل به زاهدان باعث سقوط تعدادی از تیرهای برق و قطع جریان انتقال آب چاه نیمه به زاهدان شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محسن میرادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از قطع شدن خط انتقال آب چاه نیمه به زاهدان خبر داد و اظهار داشت: بر اثر گردباد جریان برق خط انتقال آب چاه نیمه به زاهدان در محل ایستگاه شماره 2 واقع در سه راهی دشتک قطع شده و فعلا هیچ آبی به زاهدان نمی رسد.

او افزود: این حادثه در پی سرعت گردباد رخ داده و باعث سقوط 30 تیر برق و پاره شدن خطوط انتقال برق شده و هم اینک پنج اکیپ امدادی متشکل از اتفاقات آب و برق در حال تعمیر خطوط انتقال برق هستند.

او بیان کرد: عملیات ترمیم خطوط در دست انجام است و وارد مدار کردن خط انتقال آب تا عصر امروز (یکشنبه) بعدازظهر طول می کشد و در این مدت شهر زاهدان را با تنش آبی مواجه می سازد.

میرادی از شهروندان زاهدانی درخواست کرد با شکیبایی و صرفه جویی در مصرف آب تا پایدار شدن شرایط شبکه توزیع آب نهایت همکاری را داشته باشند.

خط انتقال آب از چاه نیمه سیستان به زاهدان سالانه بیش از 30 میلیون مترمکعب آب را به شهروندان زاهدانی می رساند.

چاه نیمه ها مخازن طبیعی ذخیره آب در منطقه سیستان هستند که در فاصله بیش از 200 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده اند.

این مخازن شامل چاه نیمه های یک، 2، سه و چهار تامین کننده آب آشامیدنی و بعضا کشاورزی مردم شهرستانهای پنج گانه سیستان (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) و شهر زاهدان هستند.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده خط دوم انتقال آب از چاه نیمه به زاهدان در دست اجراست و در آینده نزدیک بهره برداری می شود.

همچنین میثم جعفر زاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در این خصوص گفت: 65 تانکر آبرسانی سیار برای تامین آب شرب مردم در مناطق مختلف زاهدان مستقر شده اند.

او افزود: طوفان به صورت نقطه ای باعث افتادن حدود 30 اصله تیر برق و خسارت شدید به خطوط برق شده و ایستگاه‌های پمپاژ را از مدار خارج کره است.

طبق اعلام رسمی وزارت نیرو، گروه های عملیاتی آبفا و توزیع برق سیستان و بلوچستان از شب گذشته در محل حادثه مستقر شده اند و پیش بینی می‌شود ترمیم شبکه برق تا غروب امروز ادامه یابد.

پس از اتمام عملیات ترمیم، خط انتقال آبگیری می‌شود و به دلیل طولانی بودن خط انتقال رسیدن آب به شبکه توزیع شهر ساعاتی به طول می انجامد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 931876

وب گردی

وب گردی