دغدغه های فرهنگی رهبری علمیاتی شوند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان از شورای فرهنگی این دانشگاه خواست در خصوص عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری در زمینه مباحث فرهنگی ، برنامه جامع و کاملی را تدوین نمایند .


به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز؛ حجت الاسلام دکتر فرج اله براتی دبیرهیات امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در بیستمین جلسه شورای فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه که با حضور معاونین فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاهی خوزستان برگزار شده بود بابیان اینکه دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها وجود دارد گفت: معاونین فرهنگی و دانشجویی برنامه ریزی لازم براساس بیانات ایشان داشته و برنامه جامع و عملیاتی را به منظور تحقق فرمایشات رهبری تهیه نمایند.
وی همچنین خواستار افزایش سهم دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نقش این مرکز آموزشی در بالندگی فرهنگی و اجتماعی جامعه، نسبت به گذشته شد
براتی پایبندی به قانون اساسی را از شاخص های مهم فعالیتهای گروههای سیاسی عنوان کرد و گفت: دانشگاه در جناح بندی های سیاسی کشور قرار نمی گیرد و هر گروه سیاسی که به قانون اساسی کشور، ولایت فقیه و ارزشهای نظام اسلامی پایبند باشد، می تواند در دانشگاه فعالیت داشته باشد .
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان ایجاد بسترهای لازم برای فعالیتهای گروههای مختلف دانشجویی را خواستار شد و تصریح کرد : ایجادفضای بسته فکری در دانشگاه نمی تواند موجب رشد و شکوفایی دانشجویان و اساتید شود.
براتی انتقاد پذیری، شهامت، نشاط و سرزندگی و آزادی خواهی را از شاخص های مهم دانشجویان خواند و گفت: این روحیه در دانشجویان تقویت و در مسیر صحیح قرار گیرد.
سرپرست واحد اهواز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نماز پرداخت و تاکید کرد: اصل کار حوزه های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه ها، ترویج و توسعه نماز است.
حجت الاسلام عبدالباری جوانمرد زاده رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه تعامل و ارتباط با دانشجو در دانشگاه، یک هنر است گفت: کار با دانشجو نیازمند یک حس پدری و علاقه است . وی خواستار توجه به سند توسعه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شد.
در پایان این نشست، با رای گیری از اعضای شورای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد الاسلامی، حجت اسلام دکتر موسی شهریاری معاون فرهنگی و دانشجویی واحد شوشتر به عنوان رییس این شورا تعیین شد .

201

کد خبر: 932025

وب گردی

وب گردی