۴ مدرسه از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب در چابهار ساخته می‌شود

مدیر آموزش‌ و پرورش چابهار گفت: ۴ مدرسه بااعتباری بالغ‌ بر ۱۴ میلیارد تومان از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب برای دانش‌آموزان چابهاری ساخته می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حسن نوروزی با اشاره کمبود فضای آموزشی در این بندر اظهار داشت: فضای آموزشی را در کشور بر مبنای میانگین سرانه فضای آموزشی مسقف به ازای هر دانش‌آموز می‌سنجند که میانگین مطلوب این شاخصه در کشور به ازای هر دانش‌آموز حدود ۵ و نیم متر است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان با ۳ متر فضا به ازای هر دانش‌آموز، کمترین سرانه را در کشور و شهرستان چابهار با ۲ متر فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز، یکی از کمترین سرانه‌ها در بین شهرستان‌های سیستان و بلوچستان را دار است.

معاون مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: البته اقدامات زیادی از سوی نهادی‌های مردمی و دولتی برای رسیدن سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان و چابهار به نقطه مطلوب انجام‌شده، ازجمله آنکه در سال ۹۶، سیستان و بلوچستان رتبه اول جذب اعتبارات خیران مدرسه‌ساز را در بین استان‌های کشور داشته است.

مدیر آموزش‌وپرورش چابهار اضافه کرد: مردم و نهادهای مختلف در نشست دو سال پیش مجمع‌خیرین مدرسه‌ساز سواحل مکران که به میزبانی چابهار و شرکت خیران و مسئولان ملی برگزار شد برای ساخت مدرسه در چابهار اعلام آمادگی کردند که دفتر رهبر معظم انقلاب نیز با تقبل ساخت ۴ مدرسه در چابهار، طلایه‌دار و پیشرو آن‌ها بودند.

نوروزی با اشاره به جزئیات ساخت مدارس از سوی دفتر مقام معظم رهبری در چابهار، گفت: درمجموع ۱۴ میلیارد تومان از سوی دفتر رهبری و بنیاد برکت برای ساخت ۴ مدرسه در چابهار اختصاص‌یافته که دو مدرسه مراحل پایانی احداث را می‌گذراند و عملیات احداث دو مدرسه دیگر هم ان‌شاءالله به‌زودی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در بین این مدارس دو مدرسه ۶ کلاسه هنوز عملیات ساخت آن ها آغاز نشده و یک مجتمع ۲۴ کلاسه نیز وجود دارد که مراحل پایانی ساخت خود را می‌گذراند و این مجتمع ۲۴ کلاسه، بزرگ‌ترین پروژه مدرسه‌سازی در تاریخ چابهار است که ان‌شاءالله تا مهر ماه افتتاح می‌شود.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش چابهار افزود: همچنین هنرستان شبانه روزی ۱۲ کلاسه فنی علوم‌دریایی که از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب در چابهار در حال ساخت است، با پیشرفت ۸۰ درصدی، مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت راهبردی بندر چابهار در مناسبات ملی و بین‌المللی و رشد سریع جمعیت در این بندر به‌خاطر استقرار صنایع‌ ملی و توسعه سواحل مکران، همه شرکت‌ها و دستگاه‌های برخوردار باید با درک این موضوع به‌یاری آموزش‌وپرورش در مدرسه‌سازی و توسعه کمی و کیفی شاخص‌های آموزشی بیایند چراکه آموزش‌وپرورش به‌تنهایی قادر نیست با اعتبارات محدود دولتی خلا فضای آموزشی در چابهار را پر کند.

منبع: مهر

901/900

کد خبر: 932033

وب گردی

وب گردی