وحشت اسرائیل از پاسخ احتمالی ایران

منابع عبری از بروز نگرانی ها در سطح عالی ارتش اسرائیل در خصوص پاسخ احتمالی ایران به بمباران پایگاه تی فور سوریه خبر داده اند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت امروز (یکشنبه) اعلام کرد: فرماندهان ارتش اسرائیل معتقدند ایران از اسرائیل انتقام خواهد گرفت و این انتقام می تواند در خارج از مرزهای اسرائیل و با انجام عملیات گسترده در مرزهای شمالی یا شلیک موشک به سمت اسرائیل انجام شود و یا از طریق جنگ سایبری صورت پذیرد.

این روزنامه افزود: حساب میان ایران و اسرائیل پس از بمباران پایگاه تی فور در سوریه توسط اسرائیل و کشته شدن تعدادی از نظامیان ایرانی همچنان باز است اما مشخص نیست که حمله آمریکا و متحدانش به سوریه بر پاسخ ایران چه تاثیری خواهد داشت.

یدیعوت آحارونوت ادامه داد: هنوز حالت آماده باش در منطقه شمالی ارتش ادامه دارد و چگونگی پاسخ ایران مشخص نیست و اگر پاسخ ایران منجر به کشته شدن اسرائیلی ها شود، اوضاع وخیم خواهد شد.

این روزنامه عبری زبان افزود: فرماندهان ارتش، رایحه پاسخ ایران را در هوا استشمام می کنند. تشییع جنازه نظامیان ایرانی در تهران دلالت بر این دارد که ایران به این اقدام اسرائیل پاسخ خواهد داد. صدور اجازه انتشار اطلاعاتی در خصوص انهدام هواپیمای شناسایی ایرانی حامل مواد منفجره در فوریه گذشته از سوی ارتش اتفاقی نبوده است و در صورت مواجهه اسرائیل و ایران، درگیری شدیدی اتفاق خواهد افتاد و این همان مساله ای است که سید حسن نصرالله جمعه گذشته به آن اشاره کرد و از درگیر شدن ایران در جنگی مستقیم با اسرائیل خبر داد.

کد خبر: 932046

وب گردی

وب گردی