نقش بسیج در پیشرفت اقتصادی کشور انکارناپذیر است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نقش بسیج در پیشرفت اقتصادی کشور را انکارناپذیر دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد دزفول ، دکتر علی افروس در دیدار فرماندهان و شورای بسیج دانشجویی، کارمندی و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اظهار کرد: اقتدار هر کشوری ابتدا موضوع اقتصاد و فرهنگ آن است. اگر در کشور اقتصاد شکوفا شود قطعا باعث اقتدار می شود و نیازمند این است که طبق گفته مقام معظم رهبری از سرمایه ها و کالاهای ایرانی حمایت کنیم. زیرا حمایت از کالای ایرانی موجب ایجاد اشتغال می شود و به تبع آن کفه صادرات و اقتصاد کشور هم سنگین شده و باعث شکوفایی اقتصادی می شود.

افروس بیان کرد: انصافا در هر جایی که بسیج گام برداشته، باعث اعتلای فرهنگ و پیشرفت اقتصادی شده است و نقش آن امروزه در کشور نقشی انکارناپذیر است. برای پیشبرد اهداف ادارات و سازمان ها باید از بسیج و نقش آن در زمینه های فرهنگی استفاده کنیم. افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران این است که بسیج همیشه یاری دهنده دولت و مردمی بوده است.

وی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی حقیقتا کمبودهای زیادی وجود دارد. از معاون دانشجویی فرهنگی انتظار داریم به طرح‌های فرهنگی ماندگار و پیوست های فرهنگی که از حساسیت خاصی برخوردار است، توجه داشته باشد و می توان از دانشجویان بسیجی و پتانسیل آنان در زمینه های فرهنگی استفاده کرد.

افروس با تاکید بر اینکه باید به دانشجویان بسیجی توجه کرد، افزود: در دانشگاه علاوه بر آموزش های علمی باید به مسائل اخلاقی، ایثار، گذشت و خصوصیات انسانی دانشجویان توجه شود. که این امر نیازمند برنامه ریزی های گسترده و مدون است و در زمینه بحث مطالبات صنفی دانشجویان از جمله برطرف کردن مشکلات سلف سرویس،خوابگاه ها و .... که مطالبات بحق دانشجویان است، توجه ویژه ای شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: در زمینه مباحث فرهنگی باید برنامه ریزی اساسی شود و سند راهبردی فرهنگی، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را مبنای کار خود قرار دهیم افزون بر اینکه به سند چشم انداز توسعه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز باید توجه شود. که با ظرافت و بدون اتلاف وقت، این مهم را با برگزاری جلسات تخصصی برای دانشجویان، کارکنان و اساتید اهداف فرهنگی را در این واحد دانشگاهی به سرانجام مطلوب برسانیم.

محمدکاظم علم‌چی مسئول بسیج دانشجویی واحد دزفول هم عنوان کرد: سلف سرویس دانشجویی و خوابگاه های دانشجویی بویژه خوابگاه دانشجویی خواهران نیاز به رسیدگی اساسی دارد. مزار شهدای گمنام واحد مشکلاتی دارد که خواهشمندیم با توجه و رسیدگی دکتر افروس برطرف شود.

غلامعلی پوررضایی فرمانده بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز به اهمیت نماز اشاره کرده و اهتمام بیشتر به حضور پررنگ هیات رئیسه در نماز جماعت و رسیدگی بیشتر به امور مسجد موعود دانشگاه را خواستار شد.

دکتر محسن چکین فرمانده بسیج اساتید و معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز بیان کرد: مسائل فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرند. مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ و مسائل فرهنگی می فرمایند که فرهنگ و صف آرایی فرهنگی در مقابل دشمن آن چیزی است که اگر بنده در راه آن کشته شدم، احساس می کنم در راه خدا کشته شده‌ام. هر کس در این راه کشته شود در راه خدا کشته شده است. مسئله، مسئله کوچکی نیست، نقش فرهنگ یک نقش اساسی و حیاتی است و ما مورد تهاجم فرهنگی دشمن هستیم.

چکین افزود: در خدمت دانشجویانی هستیم که هر کدام از آنان به منزله نگینی است و برای افراد ارزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، اهمیت ویژه ای قائل هستیم. افرادی که از نظر فرهنگی قوی هستند در حوزه دانشجویی و فرهنگی از آنان استفاده خواهد شد. به اردوهای جهادی باید توجه شود و ان شاءالله ما در کنار دکتر افروس و حمایت وی بتوانیم با برنامه ریزی به سمت اهداف فرهنگی گام برداریم.

204

کد خبر: 932052

وب گردی

وب گردی