ثبت سفارش باز هم مسدود شد

اواخر هفته گذشته سازمان توسعه تجارت از توقف مقطعی سایت ثبتارش خبرداد؛ این در حالی است که این سازمان زمان باز شدن این سایت را پس از تعطیلات چند روزه یعنی روز یکشنبه 26 فروردین ماه اعلام کرد؛ اما هنوز خبری از باز شدن ثبتارش نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در حالی که تنها چندماه از باز شدن سایت ثبتارش پس از شش ماه می گذرد، اما بازهم مقامات سازمان توسعه تجارت از بسته شدن این سایت تا اطلاع ثانوی خبر می دهند. این در حالی است که سال گذشته نیز اولین دلایل بسته شدن سایت «ثبتارش» و توقف ثبت سفارش ها، اختلال در سامانه عنوان شد. حال این پرسش مطرح است که آیا دلیل اصلی بسته شدن سایت ثبتارش تغییر در سامانه است یا این توقف آغازی دوباره بر توقف مدت دار ثبت سفارش خودروها خواهد بود؟

هفته گذشته نیز علاوه بر مجتبی خسروتاج- رییس سازمان توسعه تجارت، علی علی آبادی –مدیر کل دفتر مقررات سازمان توسعه تجارت- از توقف ثبت سفارش خودروها خبرداد. این درحالی است که دلیل اصلی توقف ثبت سفارش خودروها، به روز رسانی سایت و ارتقا آن به سامانه ای دیگر عنوان شده است.

در همین زمینه علی آبادی اعلام کرد :« به منظور ایجاد تغییرات لازم در سامانه‌های مرتبط با تجارت کشور برای مدتی امکان ثبت سفارش وجود ندارد اما این موضوع به معنای توقف ثبت سفارش نیست. همچنین تعطیلات چند روزه پیش رو بهترین فرصت برای انجام اصلاحات در سامانه‌های مرتبط تلقی می‌شود و تا روز یکشنبه ثبت سفارش کالاها از سر گرفته خواهد شد».

حال این روزها که نوسانات نرخ ارز و پس از آن تک نرخی شدن دلار در کشور به مهمترین موضوع اقتصادی کشور تبدیل شده است، بسته شدن ناگهانی سایت ثبتارش و بهانه ارتقا سایت به سامانه ای دیگر، کمی نگران کننده به نظر می رسد. چرا که تیرماه سال گذشته بهانه اختلال در سایت ثبتارش دلیل اول بسته شدن سایت ثبتارش عنوان شد و پس از آن دلایلی همچون افزایش واردات و خروج ارز دلیل بسته مانده شش ماهه این سایت شد. از این رو نگرانی بسته شدن دوباره این سایت برای شش ماه دیگر آن هم در ابتدای سال 97 به وجود آمده است.

با این حال چرایی به روز رسانی این سایت در این مقطع زمانی حساس ارزی از سوی سازمان توسعه تجارت ادامه دارد.

منبع: خودروکار

402

کد خبر: 932086

وب گردی

وب گردی