ظهرابی: امکانات فقط برای افرادی مهیاست که در دید رحیمی هستند/ به جامعه مربیان هندبال توهین شد/ مربیان زیادی داشتیم که واجد شرایط حضور در ژاپن بودند

کاپیتان سابق تیم ملی هندبال گفت: به نظرم آقای ریاحی در حق جامعه مربیان هندبال، کوتاهی کرد و چشمش را روی بسیاری از افتخارات هندبالیست های ایران بست، ما افراد زیادی را داشتیم که واجد شرایط حضور در کلاس های ژاپن بودند.

مسعود ظهرابی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد صحبت های محمدرضا رجبی، دبیر فدراسیون هندبال مبنی بر اعزام او و دامادِ رئیس فدراسیون با هزینه شخصی به کلاس های مربیگری در ژاپن اظهار داشت: در این انتخاب، ساختار اشتباهی را در نظر گرفتند. من کاری به محمدرضا رجبی ندارم، او هم‌اتاقی من بوده و در تیم ملی نیز سال ها همه جا با همدیگر بودیم ولی به عنوان دبیر و مسئول اجرایی فدراسیون، حضورش در این کلاس ها توجیهی ندارد. باید یک مربی به کلاس ها می رفت که بتواند دانش فرا گرفته را به ایران بیاورد و از طریق فدراسیون به شهرستان ها انتقال دهد.

وی در خصوص حضور شهداد مرتجی، داماد علیرضا رحیمی (رئیس فدراسیون) در این کلاس ها نیز گفت: من در خصوص آقای مرتجی اصلا صحبتی ندارم چون ایشان جزو مربیان فعال است و با فدراسیون کار می کند. اگر بحث تسلط به زبان انگلیسی و روزمه را کنار بگذاریم، او یکی از مربیان خوب ماست ولی مشکل اینجاست که چندین صحبت متفاوت از مسئولان فدراسیون شنیده ایم و متأسفانه حرف های شان یکی نبوده است.

کارشناس هندبال کشورمان تصریح کرد: آقای ریاحی (رئیس کمیته آموزش و مربیان فدراسیون) در مصاحبه ای گفت: «از 6 ماه پیش، اسم 12 نفر را رد کرده ایم.» 6 ماه پیش شما به هیأت ها خبر دادید یا این 12 نفر را سلیقه ای معرفی کردید؟ در ادامه مصاحبه اش هم گفت: «محسن طاهری را فرستادیم اما به خاطر شرایط سنی رد شد.» اگر شما از بخشنامه مطلع بودید، در واقع اشراف داشتید که آقای طاهری امکان حضور در کلاس را ندارد، پس چرا نامش را رد کردید تا یکی از گزینه ها کم شود؟

ظهرابی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر می گویند ما فرد دیگری را نداشتیم که اعزام کنیم. چه طور چنین چیزی ممکن است؟ مهدی قشقایی، دکترای تربیت بدنی دارد و مسلط به زبان انگلیسی در writing و listening است، کارت مربیگری هم دارد، پس چرا اعزام نشد؟ همچنین دیگرانی را مانند آقای اکبر خوش‌نویس داریم که دانشجوی دکترا هستند. اصلا بحث من، شخص خاصی نیست ولی ما مربیان واجد شرایط زیادی داشتیم.

«با مربیان تلفنی صحبت کرده و اسامی شان را رد کردیم اما گفتند شرایطش را نداریم که هزینه کنیم.» وی در واکنش به این بخش از صحبت های رجبی گفت: به چه کسی اعلام کردند؟ وقتی نامه ای از فدراسیون های آسیایی و جهانی به فدراسیون های هر کشور ابلاغ می شود، فدراسیون موظف است به تمام هیأت های خود ارسال کند تا هیأت ها، افراد مورد نظر خود را معرفی کنند. باید بگویند چنین دوره ای در فلان کشور برگزار می شود و افراد واجد شرایط خود را به فدراسیون اعلام کنید. فدراسیون نیز کمیته آموزش مربیان دارد و بنا بر صلاحدید خود، چند نفر را انتخاب می کند اما چنین اتفاقی رخ نداد.

کاپیتان سابق تیم ملی هندبال تصریح کرد: من با آقای حیات پور در هیأت هندبال تهران صحبت کردم و مطمئن شدم چنین نامه ای از سوی فدراسیون نیامده که اطلاع دهد کلاس مربیگری در ژاپن برگزار می شود. وقتی به تهران ابلاغ نکرده اند قطعا برای استان های دیگر نیز ارسال نشده است.

ظهرابی خاطرنشان کرد: آقای ریاحی یا دیگر مسئولان فدراسیون، بخشنامه دریافتی از فدراسیون جهانی را روی سایت فدراسیون منتشر کنند تا ببینند چقدر از افزاد واجد شرایط هستند. مگر مرجع اطلاع رسانی ندارند؟ آقایان رجبی و مرتجی به ژاپن رفتند، در کلاس ها شرکت کردند و برگشتند و ما تازه در ایران متوجه شدیم که چنین دوره ای بوده است. ما از کجا باید در جریان قرار می گرفتیم؟

وی افزود: الان آقای ریاحی می گوید دو سال پیش، کلاسی در مجارستان برگزار شد و ما مسعود ظهرابی را معرفی کردیم اما نرفت و امتیازش سوخت، در حالی که کلاس های ژاپن کاملا متفاوت است. دوره مجارستان 6 ماه طول کشید ولی کلاس ژاپن، 10، 12 روزه بود. از سوی دیگر دوره برگزار شده در ژاپن زیر نظر فدراسیون جهانی بود و کلاس مجارستان تحت نظر کمیته ملی المپیک برگزار شد.

کاپیتان سابق تیم ملی هندبال تأکید کرد: به نظر من برخورد خوبی با جامعه مربیان هندبال صورت نگرفت. آقای رحیمی می گوید «ما مجبور شدیم محمدرضا رجبی را بفرستیم.» در حالی که رئیس فدراسیون تنها 6 سال از فدراسیون هندبال دور بود و 17 سال قبل در این پست حضور داشت، پس در دوره ریاست ایشان هیچ مربی جدیدی آموزش ندید و پرورش نیافت. فدراسیون به خودش توهین کرد که گفت مربی نداریم.

وی ادامه داد: چند سال پیش خواهرِ همسر من به عنوان ورزشکار تیر و کمان در زمان آقای کریمی صفایی در کلاسی حاضر شد و بعد به تمام استان ها سفر کرد و دانش خود را در اختیار مربیان ایرانی قرار داد. الان دبیر اجرایی فدراسیون زمانش را دارد که چنین کاری را انجام دهد؟ به نظرم آقای ریاحی در حق جامعه مربیان هندبال، کوتاهی کرد و چشمش را روی بسیاری از افتخارات هندبالیست های ایران بست، ما افراد زیادی را داشتیم که واجد شرایط حضور در کلاس های ژاپن بودند.

کارشناس هندبال کشورمان تصریح کرد: آقایان می گویند نفرات اعزامی با هزینه شخصی به ژاپن رفته اند. شاید مسعود ظهرابی نتواند از پس هزینه ها بربیاید ولی آیا به تمام مربیان اعلام کردید؟ به اعتقاد من مسئولان فدراسیون، تقصیر را به گردن دیگران می اندازند. من بازیکن ملی بوده ام، درجه یک مربیگری هم دارم. چند سال پیش با این که یک ماه کم داشتم، اجازه حضور در کلاس و امتحان را به من داده و دو سال بعد کارتم را دادند. خدا پدرِ خسرو نصیری، سرپرست وقت فدراسیون را بیامرزد که شرایط را برای همه یکسان می دید اما حالا شرایط فقط برای فدراسیونی ها و افرادی مهیاست که در دید آقای رحیمی قرار دارند.

ظهرابی در پایان گفت: چرا تیم ملی هندبال سال هاست در جام ملت های آسیا، مقامی نمی آورد؟ سرمربی تیم ملی هم در حالی که هیچ کدام از بازی های لیگ را ندیده، لیست می داد. باید تأکید کنم من دست همکاری به سوی آقای رحیمی دراز کردم اما نخواستند. فردا نگویند ما از مسعود ظهرابی درخواست همکاری داشتیم اما نیامد. آقای رحیمی می گوید: «من تمام جامعه هندبال را جمع کرده ام» در حالی که این گونه نیست.

602

کد خبر: 932114

وب گردی

وب گردی