کمیته سه جانبه سقف و کف قیمت بلیط هواپیما را تعیین می کنند

سخنگوی کمیسیون عمران گفت: کمیته ای از سازمان هواپیمایی، مجلس و ایرلاین ها تشکیل شده تا قیمت تمام شده پروازها را تعیین کنند.

به گزارش ایسکانیوز، صدیف بدری اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات ناشی از افزایش نرخ بلیت هواپیما در ایام پرتقاضا از سوی شرکت های چارتر کننده با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در کمیسیون عمران بررسی شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: گزارشاتی در خصوص نحوه اعمال قیمت بلیت هواپیما در ایام پرتقاضا از سوی رئیس سازمان هواپیمایی به نمایندگان داده شد، در کشورهای مختلف دنیا قیمت چارترها در زمان اوج گیری تقاضا سیال است.

وی ادامه داد: برای مقابله با دغدغه گرانی نرخ بلیت هواپیما در اوج تقاضا مقرر شد با افزایش کنترل و نظارت ها از سوی سازمان هواپیمایی برخوردهای لازم صورت بگیرد.

بدری تاکید کرد: دغدغه ما افزایش کیفیت خدمات و رشد قدرت رقابت در حوزه خدمات هوایی است، باید سازمان هواپیمایی جلوی رانت را گرفته و اجازه فعالیت برای شرکت هایی که تمایلی به رعایت قانون ندارند ندهد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد رقابت میان ایرلاین ها لازم است، تصریح کرد: باید فضای رقابتی مناسب فراهم شود تا کیفیت خدمات افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون عمران، با بیان اینکه در بحث چارتری هم شرکت های چارتر کننده پروازها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده اند، گفت: سازمان هواپیمایی هم به این موضوع اذعان دارد.

وی تصریح کرد: در ادامه این جلسه مقرر شد در ۶ ماهه نخست امسال نظارت های بیشتری بر ایرلاین ها اعمال شده و گزارشی به مجلس ارایه شود.

بدری با اشاره به اظهارات نمایندگان عضو مرکز پژوهش های مجلس در خصوص این معضل، گفت: طبق نظر کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس برای رفع این مشکلات باید کمیته ای از سازمان هواپیمایی، مجلس و ایرلاین ها تشکیل شده تا قیمت تمام شده پروازها با نوع پروازها مشخص شده و سقف و کفی برای قیمت بلیت سفرهای داخلی در نظر گرفته شود.

منبع: مهر

305

کد خبر: 932208

وب گردی

وب گردی