حوزه هنری همواره ارزش‌های انقلابی را مد نظر قرار می‌دهد

رییس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: حوزه هنری همواره ارزش های انقلابی را مد نظر قرار می دهد تا هنرمندان انقلابی فراموش نشوند و مردم از دیدن آثارشان لذت ببرند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی که بعد از ظهر امروز در حوزه هنری برگزار شد، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: جهاد از نظر پیامبر به جهاد اصغر که همان مبارزه با دشمن است و جهاد اکبرکه مبارزه با نفس است، تقسیم می شود. انقلاب اسلامی ایران توانست در سال 57 با رژیم دست نشانده طاغوت جهاد کند و انقلاب مردمی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر باید استقامت داشته باشیم تا بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم. برخی از افرادی که زمان پیروزی انقلاب در صدر قرار داشتند، امروز دیگر در مسیر انقلاب حرکت نمی کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه امروز صف حق و باطل در جامعه شکل گرفته است، گفت: برخی از افرادی روزهای ابتدایی انقلاب در صدر بودند، در حال حاضر مقاومت خود را از دست داده و در مسیر انقلاب حرکت نمی کنند.

خاموشی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره بصیرت و بینش انقلابی، گفت: مقام معظم رهبری بارها به داشتن بینش انقلابی و ایستادگی در مقابل دشمنان تاکید کرده اند تا از این طریق به خواسته های خود برسیم و از مسیر اصلی انقلاب خارج نشویم.

وی همچنین در پایان از حوزه هنری به منظور پاسداشت ارزش های انقلابی تشکر و خاطر نشان کرد: حوزه هنری همواره ارزش های انقلابی را مد نظر قرار می دهد تا هنرمندان انقلابی فراموش نشوند و مردم از دیدن آثارشان لذت ببرند.

** شهید حججی یک آتش به اختیارواقعی بود

مومنی شریف رییس حوزه هنری در ادمه مراسم، گفت: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که از برکات وجودی حضرت امام است، می خواهم از شهید حججی که در عرصه جهانی بسیار خوب درخشید و توانست ایمان، شجاعت و قدرت مردم ایران را به دنیا نشان دهد، یاد کنم.

وی ادامه داد: شهید حججی یک آتش به اختیارواقعی بود که پیش از شهادت در معرفی آثار انقلابی نقش بزرگی داشت.

رییس حوزه هنری همچنین درباره چگونگی انتخاب چهره هنر انقلاب، گفت: 55 تن از هنرمندان، مدیران و صاحب نظران از میان 14 تن هنرمند انقلابی یک نفر را انتخاب کردند.

مومنی شریف خاطر نشان کرد: تولید آثار در حوزه انقلاب، استقبال مردم از این آثار و جریان سازی شاخص های انتخاب چهره انقلاب 96 بود.

** از دیدن آثار انقلابی 4 کاندید دیگر لذت می برم

حمید حسام در ادامه مراسم گفت: همیشه از دیدن آثار انقلابی 4 کاندید دیگر لذت می برم اما تفاوت من با آنها سن بیشترم است و جنگ را از نزدیک دیده ام.

وی ادامه داد: در آثارم سعی کردم هر آنچه را که در دفاع مقدس آموخته ام، بیان کنم و در واقع خودم باشم همان خودی که مقام معظم رهبری بارها بر خود واقعی تاکید کرده اند.

این نویسنده همچنین از شهدای انقلاب بویژه حاج محمود شهبازی فرمانده سپاه که در سال 59 شهید شد، یاد کرد و گفت: وی معلم قرآن و مدرس نهج البلاغه بودند و چیزهای بسیاری به ما آموختند تا به هنر و قلم واژه ها را به فطرت پاک برگردانیم.

حسام خاطر نشان کرد: به 4کاندید دیگر بسیار تبریک می گویم که جنگ ندیده عاشق شدند و راه درست را انتخاب کردند.

** نویسندگان جنگ به دنبال نشان دادن حقیقت ها به مردم هستند

مرتضی سرهنگی نیز در ادامه این مراسم درباره شخصیت و آثار حمید حسام، اظهار کرد: جنگ میدان واقعیت هاست و نویسندگان جنگ به دنبال نشان دادن حقیقت ها به مردم هستند و همواره زنده اند.

وی خاطر نشان کرد: ادبیات جنگ مانند بازنمایی است، ادبیات جنگ نویسندگان خود را هم پیدا می کند.

503

کد خبر: 932221

وب گردی

وب گردی