جهان اسلام به توسعه واحدهای دانشگاه آزاد در دیگر کشورها نیاز دارد/ دانشجویان در مقابل تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت به قدس بایستند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: اواخر اردیبهشت ترامپ قول داده جنایت دیگری مرتکب شود و سفارت را به قدس انتقال دهد که لازم است دانشجویان با این اقدام مقابله کنند و نگذارند در عصر کنونی جنایت تاریخی دیگری اتفاق بیفتد.

آیت الله محمد حسن اختری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ در خصوص گسترش واحدهای دانشگاه آزاد در کشورهای همسایه گفت: در سفری که به همراه دکتر ولایتی به سوریه رفتیم، ایشان با وزیر تعلیم عالی سوریه دیدار داشتند و در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی گفت و گو کردند که از جزئیات آن خبری ندارم اما من به خاطر اینکه قبلا در سوریه سفیر بوده ام از چندین سال پیش در لبنان و سوریه به دنبال راه اندازی و توسعه ی دانشگاه آزاد بودیم.

او افزود: واحدهای دانشگاه آزاد در لبنان تأسیس شد و راه افتاد و در زمان مدیریت جاسبی پیگیری هایی صورت گرفت که ادامه دار نبود و شخصا طرفدار این هستم که واحدهای دانشگاهی توسعه یابند هم چنین امروز جهان اسلام به اینکه دانشگاه های آزاد اسلامی در کشورهای اسلامی تشکیل شود، نیاز دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت تاکید کرد: دانشگاه آزاد هم باید بتواند خدمات خود را در دیگر کشورها ارائه دهد که با تعامل بین کشورها و همکاری وزارت علوم کشورهای اسلامی امکان پذیر است و امیدواریم دانشگاه آزاد به این مسأله اهمیت بیشتری دهد.

آیت الله اختری در بخش دیگری با اشاره به اهتمام ویژه ی دانشگاهیان به مسأله ی فلسطین، گفت: امروز همه برای دفاع از حقوق مردم فلسطین مسؤلیت دارند که در برابر تهاجمات رژیم غاصب اسرائیل موضع گیری انجام دهند و به طور کلی همیشه از حق و مظلوم حمایت و در برابر جنایت ها ایستادگی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ادامه داد: در میان همه ی مردم چون دانشجویان از فرهیختگی خاصی برخوردار هستند و در طی تحصیل دانش آموختند و به مسائل روز مشرف هستند و علم بالایی به مسائل مختلف دارند به همین اعتبار، مسؤلیت شان نیز در خصوص رساندن صدای مظلومیت مردم فلسطین سنگین تر است.

او تصریح کرد: از سوی دیگر دانشجوها با ارتباطات خوبی که با دانشگاه ها و دانشجوها در دنیا دارند می توانند فریاد رسای مردم فلسطین را به جهانیان منتقل کنند پس مسؤلیت دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین و قدس، از آحاد جامعه بیشتر است.

اختری خاطر نشان کرد: اواخر اردیبهشت ترامپ قول داده جنایت دیگری مرتکب شود و سفارت را به قدس انتقال دهد که لازم است دانشجویان با این اقدام مقابله کنند و نگذارند در عصر کنونی جنایت تاریخی دیگری اتفاق بیفتد.

خبرنگار: حمید انصاری

202

کد خبر: 932238

وب گردی

وب گردی