بارش باران تا فردا ادامه دارد

بارندگی تا سه‌شنبه 28 فروردین 1397 در قسمت‌های مختلف کشور ادامه داشته و در بعضی ساعات با بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسکانیوز با بیان این‌که سامانه بارشی مستقر در کشور به تناوب تا روزهای پایانی هفته فعال خواهد بود، گفت: عمده فعالیت این سامانه در نیمه شمالی کشور خواهد بود، شدت بارش را طی یکشنبه در جنوب آذربایجان‌شرقی و غربی، استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، مرکزی، همدان، شمال لرستان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، غرب سمنان و شرق تهران، بخش‌هایی از استان‌های قم و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان اعلام نمود.

به گفته وظیفه از امروز هم‌چنان سامانه بارشی در اغلب مناطق به جز بخش‌هایی از جنوب‌شرق و شمال‌غرب کشور فعال و در این مناطق سبب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد شد.

وی گفت: شدت بارش در این روز در جنوب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، تهران، البرز، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌و‌بختیاری، اصفهان، برخی مناطق یزد، خراسان شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان جنوبی، بوشهر و برخی مناطق سمنان پیش‌بینی می‌شود و بارش در سیستان و بلوچستان و هرمزگان به صورت پراکنده خواهد بود.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان این‌که روز سه‌شنبه 1397/1/28 هم‌چنان سامانه بارشی در کشور فعال می‌باشد و عمده فعالیت آن در نیمه مرکزی و جنوبی کشور پیش‌بینی می‌شود، شدت بارش‌ها را طی این روز در شرق کرمانشاه، همدان، لرستان، مرکزی، اصفهان، شمال خوزستان و فارس، غرب کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی عنوان نمود.

این مسئول در خصوص وضعیت بارش‌ها از یکشنبه تا سه‌شنبه گفت: با توجه به نفوذ جریانات شمالی از کاهش 6 تا 10 درجه‌ای دما تا امروز (دوشنبه) در استان‌‌های واقع در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل شمالی، شمال‌شرق و استان‌های واقع در البرز مرکزی و شرقی خبر داد.

705

کد خبر: 932241

وب گردی

وب گردی