برف بهاری 4 استان را درنوردید/رهاسازی 22 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب

رئیس سازمان امداد و نجات از سیل و آبگرفتگی در 15 استان کشور خبر داد و گفت: امدادگران به یک هزار و 480 نفر از هموطنان متاثر از سیل خدمات امدادی ارائه کردند.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به گزارش سیل ، آبگرفتگی و طوفان از ٢٣ تا ساعت 6 صبح امروز گفت: 15 استان کشور شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی وخراسان رضوی ،خوزستان ، سمنان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، فارس ،لرستان و یزد تا ساعت 6 صبح امروز تحط تاثیر سیل، آبگرفتگی و طوفان قرار داشتند.

به گفته وی، امدادگران در زمان مذکور موفق به امدادرسانی به ٥٣ شهر، روستا و مناطق عشایر نشین شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه تا ساعت 6 صبح امروز هزار و 480 نفر از هموطنان خدمات امدادی دریافت کردند گفت: 332 نفر از هموطنان اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: امدادگران در ٧٩ تیم ( ٢٥٨ نفر) موفق به رهاسازی 22 دستگاه از مسیر سیلاب و تخلیه آب از 46 واحد مسکونی شدند.

سلیمی با اشاره به جزئیات خدمات امدادی ارائه شده به شهروندان متاثر از سیل و آبگرفتگی اضافه کرد: 42 دستگاه چادر، 745 تخته پتو، 125 تخته موکت، 680 کیلوگرم نایلون و 205 شعله والور و فانوس تاساعت 6 صبح امروز در اختیار شهروندان متاثر از سیل ، آبگرفتگی و طوفان قرار گرفت.
وی در پایان تاکید کرد: عملیات در استان‌های ایلام و کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد.

در ادامه شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره عملیات برف و کولاک طی ٤٨ ساعت گذشته گفت: 4 استان کشور شامل زنجان، قزوین، سمنان و مازندران طی 48 ساعت گذشته تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

وی افزود: امدادگران در 5 محور و 645 نفر از هموطنان خدمات امدادی ارائه کرده اند همچنین 2 نفر از هموطنان نیز اسکان اضطراری داده شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: امدادگران در 9 تیم (33 نفر) موفق به رهاسازی 108 دستگاه خودرو شدند که در برف گرفتار شده بودند.گفتنی است 80 قوطی کنسروجات و 80 قرص نان میان شهروندان متاثر از برف و کولاک توزیع شد.

701

کد خبر: 932244

وب گردی

وب گردی