شادی سوری ها از دفاع جانانه ارتش

مردم سوریه نه تنها از حملات اخیر کشورهای غربی به سوریه نترسیده اند بلکه به خاطر توان بالای دفاعی کشورشان شادهستند و با برگزاری جشن و پایکوبی قدردانی خود را از متحدان سوریه ابراز می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، سحرگاه شنبه، آمریکا به همراه متحدان انگلیسی و فرانسوی خود به بهانه حملات شیمیایی که در دوما انجام شد به سوریه حمله کردند.

این حملات به بهانه از بین بردن مراکزی که با تولید سلاح های شیمیایی ارتباط دارند، انجام شد.

واشنگتن بیش از 100 موشک به این مراکز شلیک کرد که بیش تر آن ها توسط پدافند هوایی سوریه از بین رفتند و به واسطه این دفاع جانانه هیچ فردی کشته نشد و تنها چند تن مجروح شدند.

سورپرایزی که شکست خورد

میص عیسی یکی از افرادی است که در یک مرکز در شهرحمص، وظیفه نگهداری از افراد معلول را برعهده دارد وی می گوید که تا چند ساعت پس از حمله صبح روز شنبه متوجه این حملات نشده بود.

عیسی گفت:" مردم سوریه در زمان حمله خوابیده بودند و من بعد از حملات در ساعت 10 صبح از طریق اخبار متوجه این اتفاق شدم."

وی اظهار داشت که در شهر حمص هیچ گونه تخلیه ساختمان های مسکونی یا نهادی وجود نداشت.

یکی از ساکنین دمشق اعلام کرد که بر اثر صدای انفجار از خواب بیدار شده است و افراد بسیاری در دمشق به خصوص در نقاط جنوبی با چشم غیرمسلح موشک های آمریکایی را دیده اند که قبل از اصابت به هدف های خود در هوا توسط پدافند هوایی سوریه منهدم شده اند.

مردم سوریه اظهار داشتند که از این که بیشتر این موشک های شلیک شده نابود شده اند احساس غرور می کنند.

جشن و پایکوبی

تنها چند ساعت بعد از این حمله مشقی، مردم در شهرهای دمشق و حمص از خانه های خود بیرون آمده و با در دست داشتن پرچم های ایران، روسیه و سوریه از این که ارتش توانسته بود بیشتر موشک ها را رهگیری و منهدم سازد ابراز خشنودی کردند.

عیسی افزود: بعد از این حمله، مردم به خیابان ها ریختند و از متحدان سوریه تشکر کردند.

وی به نمایندگی از مردم سوریه اعلام کرد که پیام دمشق برای جهانیان واضح بود و نشان داد که این کشور تسلیم غرب نشده و تا پیروزی کامل مبارزه با تروریسم را ادامه خواهد داد.

کد خبر: 932295

وب گردی

وب گردی