شرکت های دانش بنیان بیمه درمان تکمیلی می شوند

خدمات بیمه درمان تکمیلی به شرکت‌های دانش‌بنیان در کل کشور ارائه می‌شود .

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ سید محمد صاحبکار خراسانی دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی؛ با اشاره به اهمیت سرمایه های انسانی در شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مهم‌ترین دارایی شرکت‌های دانش‌بنیان، نیروی انسانی آن‌ها است و یکی از مواردی که می تواند موجب افزایش رضایتمندی و حفظ نیروی انسانی فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان شود، ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی به افراد فعال در این شرکت‌ها است.

صاحبکار افزود: در حال حاضر با توجه به مقررات و هزینه های موجود، بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط توانایی ارائه این خدمات را به کارکنان خود ندارند.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: ازآنجایی‌که تدوین و اجرای برنامه‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری است، ایجاد سازوکار مناسب برای رفع این مشکل در دستور کار شبکه نوآوری تهران قرار گرفت و ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی، به‌صورت آزمایشی در دی‌ماه سال 1396 برای شرکت‌های مستقر در استان تهران اجرایی شد که 540 نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

صاحبکار افزود: با توجه به استقبال شرکت‌ها، در سال 1397 این خدمات به همه شرکت‌های دانش‌بنیان در همه استان‌های کشور ارائه می‌شود.

رییس مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ازآنجایی‌که انعقاد این قرارداد به‌صورت تجمیعی خواهد بود، محدودیتی برای تعداد کارکنان شرکت‌ها وجود ندارد و نرخ حق بیمه هم کاهش‌یافته است.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان پس از ثبت‌نام در سامانه شبکه نوآوری تهران (www.Tinet.ir) می‌توانند تقاضای خدمات بیمه درمان تکمیلی را برای خود و اعضای خانواده‌ در این سامانه از تاریخ 28 فروردین لغایت 15 اردیبهشت 1397 ثبت کنند.
صاحبکار افزود: مدت‌زمان ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی، یک سال شمسی است که از اردیبهشت سال 1397 شروع خواهد شد و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و تعرفه‌های بیمه، می‌توانند به سامانه شبکه نوآوری تهران (www.Tinet.ir) و یا سامانه شرکت‌های دانش‌بنیان (www.Daneshbonyan.ir) مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 76250036 و 76250037 تماس بگیرند.

202

کد خبر: 932309

وب گردی

وب گردی